Den børsnoterede danske bioscience-virksomhed Chr. Hansen – der bl.a. udvikler og fremstiller naturlige ingredienser til fødevarebranchen, den farmaceutiske industri og landbrugssektoren – skruer op for satsningen på digitalisering og innovation.

Og til at hjælpe med at accelerere den digitale transformation og udviklingen af nye produkter og services har virksomheden valgt det digitale designbureau 1508.

- 1508 har bevist, at de har omfattende erfaring med at udvikle kundedrevne digitale services og produkter, hvilket er vigtigt for os, siger Kelli Hayes, der er Senior Director, Head of Global Marketing and Digital hos Chr. Hansen Holding A/S, og tilføjer:

- Vores partnerskab har været i gang siden januar, og vi har allerede accelereret vores digitale innovationsfundament, udviklet nye services, som skal være pilotprojekter, og vi er påbegyndt opbygning af nye interne digitale kompetencer i samarbejde med 1508.

De gode bakterier

Selve navnet på virksomheden Chr. Hansen er måske ikke voldsomt kendt i den brede offentlighed, men over hele verden kommer millioner af mennesker hver dag i kontakt med produkter fra den danske bioscience-virksomhed.

Det kan være naturlige farvestoffer i is eller drinks, de gode bakterier i yoghurt eller andre fødevare- eller sundhedsingredienser.

Og det er en stor og voksende forretning: I det seneste fulde regnskabsår (2016/17) lød omsætningen på over en mia. euro – svarende til knap otte mia. danske kroner, og et årsresultat på 224 mio. euro. Det svarer til godt 1,6 mia. danske kroner.

Aktive innovationsledere

Hos 1508 ser CEO Thomas Busk da også samarbejdet som en spændende opgave:

- Vi er stolte over at hjælpe Chr. Hansen med at accelerere deres markedsposition gennem markedsledende digitale services, som har rødder i stærk kundeværdiskabelse, siger han og tilføjer:

- Chr. Hansen har meget store ambitioner for digital innovation og aktive innovationsledere, som lærer og leder den interne forandringsproces, og som sætter kunden i centrum, hvilket har været afgørende for os og vores succes i fælles partnerskab.