Den mellemstore danske bureau-gruppe, der består af Brandhouse A/S, Outhouse ApS og Bessermachen ApS, og beskæftiger over 50 medarbejdere, udkommer igen-igen-igen med sorte tal.

En bundlinje på 4,2 mio. kr. før skat for 2016/17 har svinget lidt hen over årene, men følger stort set de investeringer, gruppen kaster tilbage i selskaberne for at bevare positionen som et af de førende customer centric bureauer.

Det drejer sig naturligvis om investeringer i de kompetencer, der på tværs af selskaberne supplerer hinanden, så Brandhouse-kunderne får det meste for pengene.

Toplinjen har de seneste fem år ligget jævnt hen over de 50 mio. kr.

– Vi har en lille tilbagegang i 2017 på toplinjen, som så naturligvis afspejler sig på bunden også, siger Stiig Helgens Binggeli, der i øvrigt er fuldt ud tilfreds med Brandhouse gruppens regnskab.

Investeringer gav et lille minus i Brandhouse A/S

Inde i gruppen ligger selskabet Brandhouse A/S, der anvendes som udviklingshus for nye kompetencer og har efter et overskud i 2015/16 på godt 1,3 mio. kr., et minus på 411.000 kroner i 2017.

Om det siger Stiig Binggeli:

– Vi prøver nye produkter og services af for at udvikle vores forretning og vores kunders effektivitet. Noget af det kan bære, andet kan ikke. Derfor svinger resultatet i enheden.

– Især på de digitale services har vi investeret en del, og de investeringer afspejler sig nu i langt bedre online løsninger til glæde for kunderne, slutter Stiig Binggeli.

Nøgletal Brandhouse gruppen

(Mio. kr.)                     2016/17 – 2015/16                      

  • Bruttofortjeneste:      39 – 42
  • Res. før skat:              4,2 – 6,6
  • Årets resultat:             3,2 – 5,2
  • Antal ansatte:             54 – 57