Bjarke Ingels’ prestigeprojekt, Amager Bakke, åbner efter sommeren 2018. Og Copenhill, der skal danne ramme om bakkens kommercielle univers med rekreative aktiviteter, har indledt et samarbejde med bureauet Agenda Group.

Målet er at sætte strøm til Copenhills potentiale som medie-platform i samarbejde med relevante brands. De første brands er fundet.

Historien er kort: Copenhill åbner på taget af verdens mest bæredygtige forbrændingsanlæg. Det urbane bjerg kommer dermed året rundt til at byde på rekreative aktiviteter, som skiløb, hiking, løb, klatring og crossfit, samt spiseoplevelser på bjergtoppen med udsigt over Øresund.

Københavns Kommune forventer, at Copenhill bliver en magnet for aktive communities, turister og naturligvis skiløbere. Beregninger fra ECA (Entertainment and Culture Advisors, red.) viser, at alene skiløbere vil udgøre 65.000 besøgende årligt.

Interessen er da allerede også til at tage og føle på. 5.300 nysgerrige gæster dukkede op sammen med pressen, på hvad der mest af alt er en byggeplads, da Copenhill og Agenda Group for nylig inviterede til åbent hus.

I alt ventes 300.000-350.000 gæster på Copenhill i første åbningsår.

Plads til mange bæredygtige brands

Camilla Cilliborg, der er partner hos Agenda Group, siger om samarbejdet:

– Agenda Group ser et kæmpe potentiale i Copenhill for en lang række brands, hvis DNA på den ene eller anden måde matcher Copenhill – der jo bliver et landemærke for bæredygtighed og et samlingspunkt for aktive målgrupper, hvilket jo giver et godt afsæt for mange brands.

Udover at Agenda Group har fået ansvar for at løfte marketingansvaret for Copenhill, bliver det også bureauets ansvar, at tiltrække de rette brands til sponsorater og partnerskaber med Copenhill, samt aktivere disse igennem oplevelser med gæsterne i centrum.

– Det spændende for os i samarbejdet med Copenhill er, at vi kan bruge vores ekspertise med kommunikation, activation og content i en symbiose, der skaber værdi for både partnere, gæster og Copenhill. Vi glæder os meget over, at Copenhill har peget på os og ser frem til tre års tæt samarbejde, slutter Camilla Cilliborg.