Vice/Virtue har oplevet kraftig vækst i Danmark og Skandinavien gennem de seneste fire år, og Virtue - virksomhedens full-service content-bureau - har netop gennemført et par rokeringer på den kreative front.

Den hidtidige Associate Creative Director, Morten Grubak, er således udpeget som virksomhedens nye danske Creative Director.

Dermed kommer han til at stå i spidsen for et kreativt team på 30 mand, der udvikler kreative content-løsninger til kunder i Danmark og mere end 90 lande globalt.

- Morten besidder en dyb forståelse for vores målgruppe, som han kombineret med hans kreative sind formår at omsætte til målrettede og tankevækkende content-idéer. Hans tilgang til content er et perfekt match med den måde, Vice og Virtue arbejder på, siger Frederik Andersen, CEO, Vice Media Scandinavia - Virtue Worldwide.

Naturlig udvikling

Virtue arbejder med en bred portefølje af internationale brands, herunder bl.a. Coca Cola, Danone, Ecco, Vodafone, Kilroy og Unilever, så selvom kontoret ligger i København, rækker arbejdet langt ud over landets grænser.

Og heri skal findes baggrunden for, at den hidtidige Creative Director, Jonathan Lang, fremover får ny rolle som Concept & Strategy Partner.

Den nye rolle betyder, at Jonathan Lang kommer til at fokusere på bureauets store internationale kunder ved kontoret i København, og at hans primære fokus bliver at udnytte Vices internationale styrke på strategisk konceptuelt plan.

- Vores største kommercielle partnere har et stort behov for længerevarende strategiske samarbejder. Jonathan har gennem en årrække bygget vores kreative afdeling op, og har udviklet banebrydende koncepter og strategier for flere af vores internationale kunder, og den naturlige udvikling er, at vi sikrer fokus på dette område ved at skille det ud og gøre det til en absolut prioritet, siger Frederik Andersen.

Det handler om kultur

Den 34-årige Morten Grubak har tidligere gjort sig bemærket hos Konstellation og altså gennem de seneste to år som Associate Creative Director hos Vice/Virtue.

Udover at have vundet Creative Circle Awards, Lovies og Diamanter blev han hædret som “Årets Digitale Kreative” af DDA i 2015, og han er ikke i tvivl om, at Vice/Virtue er en oplagt partner for internationale brands:

- Vice/Virtue har fra begyndelsen handlet om content, og vi har haft massiv, international succes inden for genren, siden fødslen for lidt over tyve år siden. De traditionelle reklamebureauer går til content som en ny stiløvelse, mens vi har vores egne kanaler, mange års erfaring med content og et globalt netværk, vi rent faktisk bruger dagligt. Derfor er vi også en interessant partner for bl.a. brands som Coca-Cola internationalt, siger han.

Og det handler i høj grad om kultur, mener Morten Grubak

- Hos Vice/Virtue giver vi plads til, at folk kan være lige så grimme, sjove, obskønt skønne og skøre som de er privat. Det er en kultur, der holder os friske på content-siden - og i det produkt, vi tilbyder kunderne, slutter han.