En ny digitale tjeneste, Rubberduck, vil disrupte autoservice-branchen og som en start gør de det nu muligt for danskerne at bestille hjulskifte på hjemmeadressen.

Bag ideen står to bureauprofiler, som tidligere har gjort sig bemærket med startups, nærmere bestemt Morten Meisner og Anders Pajor fra reklame- og kommunikationsbureauet Revolt.

Deres virksomhed har fået navnet Rubberduck Car Care ApS, og den har netop lanceret en app, der ved hjælp af mobilens GPS gør det muligt at bestille en mekaniker lige der, hvor det måtte være nødvendigt.

Til at begynde med lanceres tjenesten med hjulskift i København og der tilbydes afhentning, montering og opbevaring af sommer- og vinterdæk, ligesom alle informationer om bil og service-historik gemmes elektronisk i appen.

Både Morten Meisner og Anders Pajor er erfarne iværksættere, der har flere projekter bag sig. Foruden gazelle-bureauet Revolt har Morten Meisner også været med til at stifte e-bogstjenesten Mofibo, mens Anders Pajor står bag servicen Niché Group.   

Begge to har store planer med Rubberduck, og visionen er, at tjenesten skal varetage de fleste mekaniker-opgaver i fremtiden:

- Vi ønsker at være danskernes foretrukne mekaniker i lommeformat, der let og enkelt håndterer serviceringen af deres bil, så de kan bruge tiden på at køre i den frem for at vedligeholde den, siger Anders Pajor.

App’en kan hentes gratis i App Store - en udgave til Android kommer snarest.

Læs mere om Rubberduck her.