For præcis en uge siden slog verdens største pelsauktionshus, Kopenhagen Fur i Glostrup, dørene op for åbningsauktionen 2018.

Alle øjne i den globale pels- og modebranche var dermed rettet mod Danmark, og købere fra bl.a. Kina, Rusland, Tyskland, Korea, Italien og Japan kunne - ud over at byde på 3,4 millioner minkskind – ved selvsyn nyde Kopenhagen Furs splinternye visuelle identitet, logo, site og magasin.

Bag det kreative arbejde står det danske bureau fireball, som efter en konkurrence med to andre bureauer sidste år blev valgt til at udvikle den nye identitet til alle globale kanaler og kontaktpunkter for Kopenhagen Fur.

Rebrandingen sker som et centralt led i 2020-strategien, hvor Kopenhagen Fur brandet i højere grad end tidligere skal fastholde og udbygge forretningen og styrke positionen som et moderne og verdensledende brand. 

- Fireballs opgave har været at skærpe vores identitet, så den i endnu højere grad afspejler essensen af det, som gør Kopenhagen Fur til en verdenssucces og en værdifuld forretningspartner, siger Henriette Glæsel, VP of Marketing hos Kopenhagen Fur.

Stor eksportsucces

Det danske bureau har stået for udviklingen af ny CVI - herunder bl.a. nyt logo, website, nyhedsmagasin - og ny brandfilm under sloganet Together We Carefully Craft.

- Kopenhagen Fur startede i 1930 med etableringen af et andelsselskab ejet af de danske pelsdyravlere. Et unikt fællesskab, med en stærk tradition for samarbejde og vidensdeling, der har gjort danske minkskind til de fineste i verdenen. Som vi oplever det, er det en historie, der har ventet på at blive foldet ud, siger Liselotte Lund-Rasmussen, partner hos fireball, og tilføjer:

- De færreste tænker nok på, at Kopenhagen Fur er en af Danmarks absolut førende eksportsucceser - og Danmarks største eksportvare til Hongkong og Kina. Succesen skyldes helt særlige kompetencer hos Kopenhagen Fur, og det er bl.a. den historie, der nu formidles gennem en ny brandfortælling og ny identitet.

Se Kopenhagen Furs nye brandfilm her.