I marts sidste år slog to af verdens førende kommunikations-virksomheder – Hill+Knowlton Strategies og Burson-Marsteller - sine danske kontorer sammen, og parterne gik i efteråret 2017 ud med nyt look og nyt navn: Halo.agency.

I februar i år blev også Cohn & Wolfe, efter en international beslutning, en del af ligningen, men nu er det slut: Halo.agency lukker.

Det oplyser bureauets bestyrelse i en meddelelse, hvor af det fremgår, at Halo.agency forventes helt lukket ned med udgangen af 2018. 

Ifølge meddelelsen kommer beslutningen om at lukke Halo.agency og trække sig ud af Danmark efter en strategisk gennemgang af Hill+Knowlton Strategies’ og Burson Cohn Wolfes EMEA-forretninger.

- Vi er stolte af det arbejde, vi har udført i Danmark og de mange talentfulde medarbejdere, der har været med på vores rejse. Jeg vil gerne takke alle vores kunder og kollegaer – nuværende og tidligere – for deres tillid og indsats, siger Henrik Halvorsen, bestyrelsesformand i Halo. agency i pressemeddelelsen.

Ville gerne have haft mere tid

Bestyrelsen oplyser videre, at man nu arbejder tæt sammen med medarbejderne og kunderne i Halo. agency med at få overført deres kommunikationsaktiviteter til andre markeder eller til en affilieret partner på det danske marked.

Halo.agency nåede så sent som i starten af juni i år at aflevere første hele årsregnskab efter sammenlægningen, og selv om det viste et minus på en lille halv mio., så kan et minus lige efter en fusion umiddelbart ikke overraske.

Og Halos adm. direktør Nikolaj Buchardt lægger da heller ikke skjul på, at han godt kunne have ønsket sig lidt mere tid at arbejde med:

- Jeg er stolt af mit team, som nu desværre skal finde nye græsgange, men det er ingen hemmelighed, at vi gerne ville have haft lidt mere tid til at gøre tingene færdige. Lidt over et år er ikke meget. Men det er ikke altid, man selv får lov at bestemme, siger han og tilføjer:

- Vi er stolte af, at vi nåede at skabe et nyt bureau med en klar og skarp kant i markedet på kort tid. Og jeg er glad for de mange gode kunder, der trak på vores kompetencer som et positioneringsbureau, der forankrer løsningerne i adfærdspsykologi. Der er stadig masser af punch i den tilgang, det er jeg helt overbevist om.