To danske bureauer har besluttet at samle kompetencerne i et selskab. Det nye bureau hedder Agenda Group, og er en fusion mellem content marketing-folkene i You Agency og ”det gamle” Agenda Group, der specialiserer sig i live brand activation.

Det fusionerede bureau betragter sig selv som et kommunikationsbureau med speciale i oplevelser fordelt på de fire kompetenceplatforme:  

• Corporate Activation,

• Brand Activation,

• Content og

• Videoproduktion.

I direktionen sidder de 4 partnere: adm. direktør Andreas Høgsberg, COO Camilla C. Boesen, samt de to strategiske og kreative direktører Michael Max og Anders Hageskov.

Formelt foregår sammenlægningen ved, at Camilla C. Boesen og Michael Max får aktier i Agenda Group, der nu består af 23 medarbejdere og fire ejere med Andreas Høgsberg som majoritetsejer.

– Det er fantastisk, at vi med sammenlægningen kan tage imod, ikke blot nogle fantastisk passionerede og dygtige kolleger, men også en række kompetencer, som vil bidrage til at styrke kvaliteten i vores produkter yderligere, siger Andreas Høgsberg, stifter af Agenda Group.

– Vi har en stærk fælles overbevisning om, hvordan designede live-oplevelser kan anvendes som platform for helhedskommunikation. Og der står vi bestemt styrket i dag.

Integration af det bedste fra to verdener

Stifter af You Agency, Camilla Boesen er ikke overraskende ligeledes begejstret.

– Vi kommer som bureau fra en baggrund, der på mange måder er identisk med Agenda Group. I den seneste tid har vi dog investeret kraftigt i at udvikle en content marketing afdeling samt etablere inhouse videoproduktion. Det er derfor en milepæl, at vi nu er i stand til at integrere det bedste fra vores 2 verdener i ét bureau.

Hendes sidekick, Michael Max, kreativ direktør og producer fra You Agency, har følgende betragtninger om fusionen.

– I dag er det ikke nok at påstå sin eksistensberettigelse. Mennesker stiller skarpe spørgsmål og agerer ekstremt selektivt, når de interagerer med virksomheder, produkter og brands.

– Skal vi som kreative partnere initiere kontakt på vores kunders vegne, og dermed skabe engagement og ændret adfærd, skal vi arbejde passioneret med oplevelser og historiefortælling.  Kun på den måde forener vi brand og kunde. Agenda Group vil især fokusere på løsninger, der beviser mere, end de påstår.  

Video og content produktion er nødvendigt

Anders Hageskov uddyber.

– På det forretningsmæssige plan giver det virkelig god mening at styrke og opskalere kerneforretningen, og ikke mindst at tilføre video- og content kompetencen. Det er en nødvendighed i alt kommunikationsarbejde i dag.

– På et helt personlig plan, synes jeg, at det er virkelig befriende at være landet i et lokalt set up, hvor jeg kan være med til direkte at accelerere og påvirke bureauets rejse. Det er sjovt og motiverende, slutter Anders Hageskov.

Fakta

• Agenda Group etableret i 1999. Var fra 2000 til 2010 en del af OMD. Fra 2010 ejet og drevet af Andreas Høgsberg. For nylig hentede han Anders Hageskov ind som partner.