Under kodeordene ”Content Recommendation”, ”medie personalisering” og ”Content marketing” har svenske Strossle i al stilhed gjort sit indtog på det danske marked henover sommeren.

Der er tale om en virksomhed, der – baseret på kunstig intelligens - leverer medieløsninger, hvor indhold automatisk tilpasses den enkelte bruger og kontekst.

Hjertet i hele operationen er Strossle’s ”Machine Learning” algoritmer.

Hver eneste dag analyserer Strossle’s platform således millioner af tekstartikler for bl.a. at lære, hvad de handler om, og om det er positivt eller negativt ladede artikler.

Content Marketing-platform

Dertil ses på, hvordan brugerne interagerer med artiklerne og hvordan denne viden kan bruges til at forudsige fremtidige trends.

Samtidig kommer medieløsningen med en indbygget platform til distribution af Content Marketing, Native Advertising eller hvilken betegnelse, man nu foretrækker. Kært barn har som bekendt mange navne.

- Vores tilbud til markedet er, at vi kan tilbyde auto-tagging, content recommendation og Native Advertising i én og samme pakkeløsning, siger Country Manager i Danmark Thomas Haug Hartmann.

Han har bl.a. tidligere slået sine folder hos Specific Media og Tradedoubler.

- Vores mål er ganske enkelt at blive mediernes foretrukne værktøj til optimering og distribution af al deres inventory – og at de samtidig skal tjene penge på det, fortsætter han.

Strossle er i dag ”live” på mere end 40 sites i Danmark, og på europæisk plan på mere end 500 sites.

Firmaet blev etableret i 2013 i Sverige og har i dag kontorer i Stockholm, Malmø, Oslo, København, Amsterdam og Madrid.

Er du interesseret i Native Advertising? Så gå ikke glip af årets store danske event på området. Læs mere her.