For knapt tre år siden åbnede danske Mindjumpers kontor i London, og siden da er det gået støt og roligt fremad for det kreative social media-bureau, der har fået skabt sig et godt navn på det britiske marked.

Og nu udvides satsningen på den anden side af Nordsøen yderligere.

Det sker i form af et nyt kontor i Leeds, som ifølge Mindjumpers CEO og stifter, Jonas Nielsen, ligger ideelt, både i forhold til en rivende erhvervsmæssig udvikling i Nordengland og i forhold til bureauets voksende samarbejde med ​​Arla UK.

Og manden der skal stå i spidsen for Mindjumpers britiske forretning er såmænd også tidligere Director for Arla UK.

Det drejer sig om Ben Smith, der kommer med mere end 10 års kommerciel ledelseserfaring fra store detail- og customer science-virksomheder som bl.a. Arla og Tesco.

En bredere service

- Vi kunne ikke være lykkeligere for at få en med Bens erfaring om bord til at drive vores forretning i Storbritannien, siger Jonas Nielsen, Mindjumpers’ CEO & founder, og tilføjer:

- I en tid hvor forbrugerne konstant ændrer deres vaner og deres forventninger til brands og detailhandel, skal vi udvikle vores marketingsekspertise til at omfatte den fulde forbrugerrejse. Og netop Bens kapacitet gør det muligt for os at tilbyde en bredere service, som er mere relevant på tværs af alle kanaler og lokaliteter.

Ben Smith har hos Arla UK bl.a. stået i spidsen for ASDA/Walmart-relationen i en årrække, og efter en periode som landechef for customer science-virksomheden Dunnhumby i Malaysia, vendte han for nylig igen tilbage til Arla UK som Business Unit Director for deres Premium Retail.

Men nu går han altså ind i Mindjumpers, hvor han kommer til at sidde med det fulde ansvar for ledelse og udvikling af bureauets forretning i Storbritannien.

Han kommer derfor til at spille en central rolle i ​​virksomhedens ambitiøse vækstdagsorden, og det ser han frem til.

Mere end marketing

- Jeg er meget begejstret for at blive en del af Mindjumpers - et bureau, jeg har haft en fantastisk oplevelse af at arbejde sammen med som kunde, og et bureau, der fortsætter med at udvikle deres services og enorme vækstmuligheder, siger Ben Smith og tilføjer:

- Jeg glæder mig til at støtte virksomheden i at excellere i mere end stærke marketingstrategier og content-produktion og til at være med til at hjælpe med til at skabe forbruger-centriske organisationer, der forbinder både indblik, marketing og salg. 

Jonas Nielsen supplerer:

- Efter 10 år på markedet, og nu med kontorer i København, London og Leeds, står det klart for os, at vi skal udvikle vores services på tværs af kontorer. Med Ben ombord får vi ikke kun en dybdegående viden om salg og markedsføring af FMCG til vores kunder på tværs af markeder, det giver også mig en kærkommen mulighed for at bruge mere tid med vores kunder på hvert marked. 

Ikke trussel – nye muligheder

Det lyder som om, I ikke længere ser jer som ”bare” et bureau?

- Vores fokus er en forbrugerorienteret tilgang til at hjælpe virksomheder på tværs af digitale medier med at forbinde deres marketing- og salgskanaler. Og med at insource digitale tiltag som content-produktion, influencer marketing og paid media. Så jeg vil sige, at vores fremtid står relativt klart for mig.

Hjælpe med at insource?

- Ja, præcis. Der er jo ingen tvivl om, at insourcing af fx sociale medier giver mening for mange virksomheder. Det kunne selvfølgelig ses som en trussel for vores forretning, men i stedet ser vi det som en stor mulighed for at fortsætte, hvad vi har lavet i årevis.

Og det definerer du hvordan?

- At hjælpe virksomheder med at tilpasse og udvikle deres måde at arbejde på for at skabe forretningsmæssig værdi af deres investering i digitale aktiviteter.

Vil være mere partnerdrevet

Mindjumpers nye kontor i Leeds etableres med to, snart tre, kompetencer, og Ben Smith kommer til at arbejde ud af Leeds-kontoret.

Og i forbindelse med sin tiltræden hos Mindjumpers, køber Ben Smith samtidig 15 procent af bureauet.

I er da ellers ikke et partnerdrevet bureau?

- Nej, men fremadrettet vil vi gerne arbejde mere partnerdrevet. Nu køber Ben 15 procent og i forvejen har vores CFO i København 5 procent. Så det er en model, vi kommer til at kigge mere på, siger Jonas Nielsen.