Transformation af data fra en ”drizzle on the top” mentalitet i medieindkøbet til kernen i en forretningsmodel starter med en modig satsning fra ledelsen, mener Dentsu Aegis Network.

Derfor lancerer selskabet en ny enhed, hvis formål er at forstærke bureaugruppens leverancer inden for data, strategi og teknologisk produktudvikling.

– For hvori består datas reelle værdi, hvis den behandles isoleret, retrospektivt og uden strategisk hensyn til kundens forretning? spørger Mads Bredal, CEO Dentsu Aegis Network, Danmark.

Derfor nedbrydes de konventionelle bureausiloer, og huset vil samle strateger, data specialister og tekniske kompetencer i en ny enhed centralt placeret i organisationen. Sally Møller står i spidsen for den nye satsning, og hun kommer fra en stilling som Group Strategy Director i Dentsu Aegis Network.

Centralisering af fagdiscipliner styrker rådgivningen

Om baggrunden for at skabe en ny strategi og data enhed, uddyber Mads Bredal:

– Vi har centraliseret en imponerende samling af kompetencer i én enhed, da vi tror på, at diversitet i fagdiscipliner styrker vores rådgivning og skaber et nødvendigt fundament for at supportere og effektivisere vores kunders marketing- og medieindsatser.

Den nye enhed i Dentsu Aegis består af 30 specialister, der har kompetencer inden for strategisk rådgivning, forbruger- og indsigtsstudier, audience aktivering i både display, social & video, effektmåling samt teknisk udvikling.

Omdrejningspunktet for enheden er at rådgive om, hvorledes datastrømme kobles til kundestrategien og forny måden, hvorpå data bearbejdes fra information til indsigt.

Hertil siger David Borch-Kongshaug, Chief Data Officer i Dentsu Aegis Network, Danmark;

– Vores ambitiøse og integrerede tilgang til data, styrker vores position i markedet. Vi udkommer med et solidt framework, der har til formål at innovere vores arbejdsgange med data for i sidste ende at øge kvaliteten i kundens indkøb hos os.

Kundens forretning knyttes til medieeksekveringen

For Sally Møller er der også en vigtig opgave i at samle enheden på tværs af metodiske tilgange og skabe en fælles kultur. Derved kan ambitionen lykkes om ”at skabe innovative og fuldt interagerede løsninger, der knytter kundernes forretning endnu tættere på deres kunder og potentielle kunder”:

– Vores ambition er at knytte kundens forretning endnu tættere på medieeksekveringen via data. Samarbejdet mellem strateger, data specialister og tekniske kompetencer vil forny vores produktløsninger og styrke vores ydelser til husets kunder, siger Sally Møller, Managing Director i Strategi & Data-enheden i Dentsu Aegis Network.

– Med lanceringen af den nye enhed skabes et utrolig stærkt og unikt miljø på tværs af faglige discipliner, der tilsammen skal skabe frugtbare synergier med henblik på at rådgive kunderne optimalt i deres investeringer, slutter Sally Møller.

Fakta:

  • Dentsu Aegis Network Danmark beskæftiger 470 medarbejdere, fordelt med 210 på Christianshavn, 170 hos Magnetix og 90 på kontoret i Aarhus.
  • Dentsu Aegis Network Danmark indeholder følgende globale brands: Carat, Vizeum, isobar, iProspect, Posterscope, MKTG og Amnet.
  • I 2016 blev Magnetix en del af Dentsu Aegis Network.