Fredag 18. april 2014

Søgefelt

Det vender i 2014

16. dec 13 Bureauer Skrevet af Christian W. Larsen
0

Hvis ikke vi rammes af udefrakommende konjunkturer fra USA eller euro-landene, bør virksomhederne have grund til optimisme. CMO’erne og forbrugerne er enige om, at markedet vokser i 2014, siger Asger H. Nielsen fra Megafon.

De danske marketingchefer tror på fremgang i 2014.

Hele 43 % fortæller, marketingbudgetterne vokser, mens kun 18 % tror, de falder. Og 72 % tror på vækst i egen virksomhed, mens blot 9 % mener, at væksten daler.

Forbrugerne er for første gang siden krisen startede i 2008 enige. 69 % af CMO’erne mener, at befolkningen som helhed vil bruge flere penge i 2014 end i 2013, mens kun 4 % siger ”mindre”. Spørger man befolkningen, erklærer 17 % sig enige, mens 15 % er uenige. Men 66 % siger, at de vil bruge ”det samme som året før,” og det tal er uinteressant af flere grunde:

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.