Torsdag 24. april 2014

Søgefelt

Digitalbureauer trodser trenden

21. nov 12 Bureauer Skrevet af Jakob M. Larsen
0

De digitale bureauer i ADDA (Association for Danish Digital Agencies) vender den negative tendens på reklamemarkedet ryggen og melder om vækst i såvel antal af medarbejdere som omsætning.

En undersøgelse foretaget blandt medlemmerne af ADDA (Association for Danish Digital Agencies) viser, at langt de fleste digitale bureauer trodser den generelt negative udviklingstendens på mediemarkedet og hyrer flere medarbejdere.

Således har næsten to ud af tre digitale bureauer udvidet medarbejderstaben i forhold til samme periode i fjor, og hvert fjerde ADDA-bureau har oplevet en medarbejdervækst på mere end 10 procent.

17 procent har haft uændret beskæftigelse, mens hvert fjerde bureau har skåret i antallet af medarbejdere. En prognose for årets 4. kvartal tyder på fortsat vækst, og det hænger naturligvis sammen med, at stadig større dele af virksomhedernes annoncebudgetter flytter over på digitale platforme.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.