WakeupData er en dansk IT-virksomhed, som har specialiseret sig i at lette dataintegrationen med platforme som Facebook og Google Shopping. 

Hidtil har en sådan integration været en større teknisk opgave for en gennemsnitlig dansk webshop, men det besvær har WakeupData fjernet for sine kunder. På den måde flyttes magten over data fra udviklerne og teknikerne til webshoppen selv.

Evnen til at gøre komplekse opgaver enkle er én af de ting, som har fået de to erfarne vækstvirksomheder Clearhaus og QuickPay til at investere et millionbeløb i WakeupData. Målet er, at man sammen skal stå stærkt i forhold til de udenlandske konkurrenter.

– WakeupData har bevist, at de har et unikt produkt, som kan gøre stor gavn for danske webshops. Derudover har de et internationalt team, som forstår den skrappe globale konkurrence og derfor kan udvikle løsninger, så vi sammen står stærkere i konkurrencen, forklarer CEO hos Clearhaus, Claus M. Christensen.

Styrker de internationale muligheder

Danske selskaber som Silvan og Iprospect bruger i dag WakeupData’s platform, og medstifter af WakeupData Dennis Cassøe er overbevist om, at investeringen vil muliggøre en yderligere ekspansion både herhjemme og i udlandet:

– Vi er både stolte og ydmyge over investeringen, og vi er desuden glade for, at Clearhaus og Quickpay anerkender vores strategi om at sammensætte et meget internationalt team i vores

hovedkontor i Aarhus for på den måde at forstå rigtig mange markeder på én gang.

Investeringerne fra Clearhaus og QuickPay slutter sig til en række andre succeser for den unge virksomhed i det forgangne år. Disse inkluderer bl.a. en andenplads til E-handelsprisen 2017 samt et anerkendende nik fra Google som fremhævet værktøj af Google på ”think with Google” m.m.

Billigere end konkurrenterne

Det får da også Dennis Cassøe til at drømme stort:

– Vi er på toppen på det globale marked – vi kan alt det, de helt store spillere kan. Vi har bevist vores model i forhold til flere store kunder og dokumenteret, at de kan øge deres performance på en måde, hvor de får deres penge mange gange igen.

– Alligevel fastholder vi af princip en dansk prisstruktur. Vi spiller i Champions League med et budgethold, for vi skal – og vil være – mere tilgængelige end vores store konkurrenter for at kunne nå ud til de danske webshops, slutter Dennis Cassøe.