Det er langt fra alle og enhver beskåret at blive belønnet med en Red Dot Design Award i kommunikationsdesign.

I år var der fx indsendt 8.051 arbejder fra 50 lande i 18 kategorier, der blev vekslet til 749 Red Dot Awards.

Blandt vindere er det aarhusianske design- og kommunikationsbureau Creative ZOO (tidligere kendt som CZOO), der blev hædret i kategorien ”Publishing & Print Media” for deres arbejde med Aarhus Teaters sæsonprogram.

- Det er en stor anerkendelse at slippe gennem fagjuryens nåleøje og vinde en Red Dot Design Award, som anses for at være den vigtigste og mest prestigefyldte pris, når det kommer til kommunikationsdesign, lyder det fra Jesper Vorre, Designchef i Creative ZOO, i en pressemeddelelse.

Hos Aarhus Teater er Trine Holm Thomsen, teaterdirektør, naturligvis begejstret.

- Jeg er meget stolt af, at Aarhus Teater sammen med Creative ZOO har vundet en fornem, international designpris for vores nye sæsonbrochure 2017/2018, siger hun.

- Det gode design er ikke bare et spørgsmål om form, farve og æstetik. Det handler også om at forstå Aarhus Teaters overordnede strategi og understøtte den via design.

- Det synes jeg, Creative ZOO har været dygtige til i et respektfyldt og kreativt samarbejde, fortsætter Trine Holm Thomsen.

Den strategi, som sæsonprogrammet 2017/2018 understøtter, hedder ”Se på ny".

Derfor har Creative ZOO udviklet en designløsning, som gemmer på overraskelser og dermed skal udfordre læseren i både form og indhold.

- Kunst- og kulturvirksomheder som Aarhus Teater ved, at man skal være modig, kompromisløs og visionær for at skabe en god og spændende løsning, siger Morten Søholm, stifter og partner i Creative ZOO.

- Sæsonprogrammet 2017/2018 er et resultat af Aarhus Teater og Creative ZOOs fælles insisteren på, at det der sker på scenen og kommunikationen heraf, er et kreativt sammenspil på allerhøjeste niveau. Jeg er stolt over, at Red Dot anerkender vores fælles arbejde, slutter han.