Mandag 28. juli 2014

Friske millioner til dansk bureau

08. jan 14 Bureauer Skrevet af Christian W. Larsen
0

Den danske afdeling af outdoor-koncernen Clear Channel har fået 15 mio. kr. tilført fra det amerikanske moderselskab. ”Det er et udtryk for, at vort moderselskab tror på det strategiskift, vi gennemførte i 2012 og 2013,” siger Jens Stener, adm. direktør.

For et par år siden var Clear Channel Danmarks klart største outdoor-udbyder af reklame, men sådan er det ikke længere.

Fra et overskud på over 10 mio. kr. i 2011 fik bureauet et underskud på 37 mio. kr. i 2012, og det krævede handling.

Det nye adm. direktør Jens Stener omorganiserede butikken med ny ledelse og ny strategi for lidt over et år siden, og nu ser det ud til, at moderselskabet har godkendt øvelsen. Clear Channel DK er nemlig en del af Clear Channel International, og ejerne, der er en amerikansk kapitalfond, har tilført den danske divisions egenkapital 15 mio. kr.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.