Lettiske Pure Chocolate har store ambitioner og drømmer om at blive den hurtigst voksende producent af chokoladetrøffler i verden.

For at realisere målsætningen har Pure Chocolate netop valgt det danske bureau Co+ til at udforme en ny, global identitet.

For det danske bureau, der de seneste år har oplevet stor efterspørgsel fra de udenlandske markeder, er Pure Chocolate endnu en kunde, der kan føjes til den internationale portefølje.

- Vi har haft succes med at komme ud over de danske landegrænser med kunder fra det kølige Island til det eksotiske Indien. Nu er det områder som Baltikum, der begynder at vise interesse, og det er vi meget spændte på, siger stifteren af Co+, Gaute Høgh.

Stort potentiale

For bureauet er det særligt spændende at få lov at arbejde med Pure Chocolate, da det er en virksomhed i fremgang med et kæmpe potentiale på det globale marked, vurderer Kiki Schjølin, strategisk direktør hos Co+.

Hun undervurderer dog langt fra de kommunikative udfordringer, der er forbundet med at indtræde i et marked med verdenskendte brands som LINDT, Ferrero Rocher og Godiva.

- I lande som Belgien, Italien, Frankrig og ikke mindst Schweiz har man specialiseret sig i chokolade i over 200 år og den luksuriøse spise er blevet en del af en kulturarv, som har givet konfekture brands med ophav i netop de lande et særligt kvalitetsstempel. For Pure Chocolate vil det gælde om at finde deres unikke berettigelse på et særdeles fyldt marked, siger Kiki Schjølin.

Lanceres i foråret

Hun fortæller, at Co+ har udviklet en identitet, der tager udgangspunkt i en nordisk designstil kombineret med en lettisk kulturarv, der er blevet testet med positive resultater på tværs af Pure Chocolates’ primære markeder. 

Både i de asiatiske og baltiske lande samt Golf-landene i Mellemøsten har forbrugerne udvist præference for identitetens mønster, der samler alle deres kulturelle islæt i en skandinavisk fortolkning.

Den nye identitet lanceres i foråret 2017.