I december 2011 så et nyt bureau, THINK, dagens lys herhjemme, da de fire stiftere – de havde alle en fortid hos Creuna – flyttede ind på et lille kontor over en snasket grillbar.

Siden har pilen kun peget i en retning, nemlig opad, for bureauet, der i dag rummer 35 medarbejdere i et nyindrettet kontor fordelt på to etager på Østerbro i København.

Og det er ikke kun på medarbejdersiden, væksten er til at få øje på. Bureauet kan nu fremlægge sit femte årsregnskab, der viser en bruttoavance på 25,7 mio. kr., mens EBITA er steget 54 pct. siden sidste år og ender på 6,3 mio. kr.

- Vi har oplevet flot vækst i alle vores leveår, hvilket vi selvsagt er stolte af. Det beviser, at vores strategi holder, men det er samtidigt også et udtryk for, at den digitale agenda for alvor er cementeret som strategisk dagsorden på direktionsgangen, forklarer Mads Gustafsen, CEO og Partner i THINK.

- Hvis vi går 10 år tilbage, var en hjemmeside eksempelvis en marketingdisciplin for en virksomheds produkter. I dag er det nok de færreste direktører i større virksomheder, der betvivler, at man er nødt til at tænke produkt og digital platform som én samlet ydelse, fortsætter han.

Konsulenthus + kreativt bureau

Ifølge Mads Gustafsen kan bureauets gode takter også forklares med, at THINK er lykkes med at tilbyde kunderne en hybrid mellem et konsulenthus og kreativt bureau, hvor der er lige dele fokus på strategisk forretningsudvikling og oplevelsen helt ude hos slutbrugeren.

De kalder derfor sig selv et ”Digital Product Agency”.

- De anerkendte konsulenthuse er vanvittigt dygtige, men der kan være et gap i forståelsen for eksekvering og brugeroplevelse. De er skarpe på den strategiske forretning, men man kan ikke glemme brugeren i en digital transformation.

- Vi leverer digitale produkter på baggrund af indsigt og strategi, men brugeren og eksekveringen er altid tænkt ind fra dag ét, hvilket er den eneste måde, man kan levere langvarig værdi, siger bureaudirektøren, der også kan  fortælle, at THINK gennem de sidste to års tid har oprustet i forhold til visuelt design og kreative kompetencer, hvorimod bureauet i sine første leveår mest var kendt for digital strategi og user experience-kompetencer.

- Det er en del af vores 2020-plan. Vi skal score helt i top, hvad angår strategi, UX, design og kreativitet. I dag tæller virksomheden 35 mand, og kommer du tilbage om tre år, er vi nok ikke flere end 50. Vi udvikler heller ikke back-end, og generelt skal vi ikke være størst, men vi har en helt klar ambition om at være bedst, hvilket stiller ekstremt store krav til vores rekruttering, siger Mads Gustafsen.

Ikke kun B2C

Bureauets kundeliste omfatter i dag virksomheder som Topdanmark, Q8, SEB Pension, Djøf og Telia, men ifølge Mads Gustafsen er der også et stort potentiale blandt industritunge B2B-virksomheder, hvor man bl.a. har arbejdet med Hempel.

- Vi er i en digital transformation, hvor B2C-segmentet har været hurtigst til at adoptere, men det er gået op for mange B2B-virksomheder, at kunderne kræver samme brugervenlige løsninger, som de kender det fra netbank, MobilePay og Uber.

- Man taler om “consumerization”, og det er dét, der skal til. Her agerer vi jordemoder, når de digitale services skal sættes i verden, siger han.

Guld, guirlander og nye partnere

Udover den generelle vækst i bureauet og en voksende kundeliste kan THINK også glæde sig over, at bureauet torsdag i sidste uge vandt guld i kategorierne E-Commerce B2B, E-Commerce B2C og ikke mindst den prestigefulde Design-kategori ved Danish Digital Award, ligesom deres Creative Director og Partner, Klaus Silberbauer blev kåret til Årets Digitale Profil.

- Vi sætter stor pris på anerkendelsen af vores samarbejde med Topdanmark, DR Koncerthuset og Q8, og at vi oven i købet huser Årets Digitale Profil, kan man kun være pavestolt af, siger Mads Gustafsen.

- Vi går ikke i stå her. For fortsat at sikre udvikling af virksomheden valgte vi i 2016 at udvide partnerkredsen med tre af vores erfarne faglige directors, der kan være med til at udfordre os og stille spørgsmål ved vores modus operandi, slutter han.

De tre nye partnere er: Nanna Enberg, Annelise Vedel og Toke Grøfte.

Nøgletal THINK - 2016/2015

(mio. kr.)

Bruttofortjeneste:             25,7/20,3

Resultat før skat:                6,3/4,1

Årets resultat:                     4,8/3,1

Egenkapital:                         8,3/5,1