I november 2017 lancerede Comparo forsikringsbutler-applikationen, hvor forbrugerne nemt kan uploade alle deres forsikringspolicer.

Formålet er at skabe både et præcist overblik og fuld gennemsigtighed over dækning og pris. Comparo forbinder forbrugeren direkte til forsikringsselskaberne, hvor de ubesværet kan indhente forsikringstilbud. 

Det er danske Revolt, der har bidraget med digital ekspertise og etableret et solidt fundament bestående af målbar dataanalyse. Revolt har identificeret brugeren, testet og samtidig mindsket udgifterne på bundlinjen. 

– Revolt har fra den spæde begyndelse bidraget med en komplet værktøjskasse til at etablere og gennemfører tests. Revolt har tillige ydet en detaljeret assistance i forbindelse med operationelle testaktiviteter, primært med fokus rettet mod at transformere og styrke virksomheden, siger Morten Rinder Stengaard, adm. direktør i Comparo.

Billigere og bedre digital indsats

Hvad sker der nede i maskinrummet?

– Vi har testet forskellige kampagnetyper på både Facebook, Google og YouTube, og forskellige typer content i samarbejde med Revolt, som har resulteret i den ultimative digitale indsats, mener vi selv. 

– Revolt har fra begyndelsen hjulpet os med at drive en systematisk digital indsats, der har medvirket til de 10.000 downloads, vi har opnået indtil videre, fortsætter Morten Rinder Stengaard.

– Og samtidig har vi mindsket kosten pr. gennemsnitlig app download ved at sprede budgettet til nye platforme, og optimeret budskabet mod kunden. 

Derfor strømmer brugerne til

Stigende kundeforventninger, hurtige teknologiske innovationer og globaliseringen har gjort applikationer til et af ​​de mest dynamiske værktøjer anvendt af forbrugere verden over. 

Comparo stræber efter en fuldstændig forståelse af deres kunder og kundernes præferencer. Allerede nu har Comparo rundet 10.000 forsikringskunder på trods af begrænset markedsføring på sociale medier.

– Vi ser en branche i rivende udvikling, hvorfor vores nye tiltag mere end noget andet er drevet af en ambition om at levere på et endnu højere niveau over for kunderne.  Med andre ord, er det uhyre vigtigt at udvikle en forståelse af forskellige målgruppesegmenter, konstaterer Morten Rinder Stengaard.

Kapitalindsprøjtning på 1,3 mio. euro

Den strategiske målsætning har på usædvanlig kort tid båret frugt og tiltrukket en ny kapitalindsprøjtning på 1,3 mio. euro fra fintech-investorerne Adsidius og Northcap.

Med de nye midler sigter Comparo efter at nå 100.000 danske forbrugere i løbet af 2019. Comparo har planer om at gå ind i Sverige eller Norge. Også til denne ekspansion er Revolt bureaupartneren.