Hummel opruster på den digitale front og har i den forbindelse netop gennemført dansk pitchrunde for at finde en bureau-partner til at designe en ny brand-shop, som dels som skal nå internationale forbrugere og dels øge omsætningen online.

Valget er faldet på det digitale bureau Heyday, som nu sammen med hummel skal designe et online univers, hvor forbrugeren på en bekvem og spændende måde præsenteres for produkter, sponsorater - og firmaet bag.

Den nye brandshop er et vigtigt led i den digitale strategi, fortæller Lau Vesterdal, E-commerce Manager hos hummel:

- Vores digitale univers skal berige produkterne, ved f.eks. at tilføje designernes tanker om produktet, historiske referencer eller hvordan produktet er en del af en kampagne for et socialt projekt, siger han og fortsætter:

- Vi vil folde vores brand rundt om produkterne og overraske forbrugerne med ny viden om hummel. Når det gøres godt, støtter det også forbrugeren i deres køb, hvad enten det er i en butik eller brandshop. Vi fandt, at Heyday har indsigten og evnerne til at skabe det visuelle univers som forbrugerne vil nyde og vi glæder os til at byde folk indenfor senere i år.

En drømmekunde

Hos Heyday er man naturligt nok også begejstret over det nye samarbejde, og her siger direktør og partner, Ditte Rønn:

- Vi synes, hummel er en drømmekunde. For mange er det et betydningsfuldt brand - et man er vokset op med. Hummel har ambitionerne, og de har evnerne, og de er digitalt parate, så på rigtig mange områder passer de som kunde rigtig godt til os. De er klar til at tage det næste store skridt på den digitale bane og vi glæder os naturligvis til samarbejdet.

Heyday skal som design ansvarlig udføre projektet i samarbejde med eksisterende hummel leverandør, it-konsulenthuset NORRIQ, som har ansvaret for den eksisterende B2B-løsning, og i dette projektet vil stå for udvikling og integration.

Sitet forventes live i år og medtager lande som Danmark, Tyskland, Østrig, Schweiz og Storbritannien.