Sidste efterår gik Invita i markedet for at finde en ny bureaupartner, der både kunne bidrage til brandet på et strategisk og kreativt niveau.

Nu er den nye partner fundet, og valget er faldet på envision.

- Det var især vigtigt for os at finde et bureau, der dels kender og forstår de faser, forbrugeren gennemgår i forbindelse med et køkkenkøb, men som i den grad også forstår og kan adressere de udfordringer, vi står overfor i et særdeles generisk marked. Og det kunne envision, udtaler Lars Vesbo Christiansen, Brand Manager hos Invita.

Envision har gennem de seneste måneder arbejdet intenst med at udvikle en ny kommunikationsplatform og et kreativt univers til Invita, som går i luften senere i år.

Efter at have kørt med forskellige universer inden for en forholdsvis kort periode var parterne enige om at finde en langtidsholdbar løsning og derfor igangsætte en proces, hvor der var tid til både et analytisk og strategisk forarbejde og en kreativ koncept- og kampagneudvikling.

Hjemme hos køberne

- Det var vigtigt for os at tage os tid til at undersøge markedet og målgruppen. Vi har været hjemme hos en masse køkkenkøbere og interviewet dem for at forstå, hvad der er på spil i beslutnings- og købsprocessen såvel rationelt som emotionelt. Det har givet os mulighed for at identificere den nøgleindsigt, som er omdrejningspunkt for det kreative koncept, siger Tomas Olesen, der er Client Service Director hos envision.

Samtidig har det været vigtigt at komme ind under huden på forretningen i den frivillige kæde og de mennesker, der står bag.

- Det er ikke bare vigtigt at fortælle en autentisk historie, som målgruppen kan nikke genkendende til. Det er også vigtigt – ikke mindst med en frivillig kæde – at Invita kan se sig selv i det fra butiksejer til konsulent, så̊ vi sikrer, at de tager kommunikationen til sig, tilføjer Tomas Olesen.

Hos Invita fremhæver man netop envisions metode og proces i samarbejdet.

- Vi har taget udgangspunkt i og arbejdet ud fra de modeller, som envision benytter, og det har været indsigtsfuldt for alle, som har deltaget i processen, og ikke mindst berigende for det fremtidige Invita-brand. Vi glæder os til det fortsatte samarbejde, og er virkelig glade for den energi og passion, vi fornemmer hos alle i teamet, siger Lars Vesbo Christiansen.

Invita-kæden, der ejes af Nobia-koncernen, har tidligere samarbejdet med bl.a. Nørgård Mikkelsen.