To jyske bureauer, aarhusianske Katalysator og Form Agenda fra Aalborg, har i flere år kørt fagligt parløb, da deres kompetencer komplementerer hinanden.

Katalysator har således fokus på content og på HubSpot som platform for inbound marketing og salg, mens Form Agendas styrke ligger i visuel identitet og websiteudvikling via HubSpot-platformen.

- Vi har været faglige legekammerater så længe, at det efterhånden var et ret oplagt skridt at tage. Fusionen giver ualmindelig god mening for både os og vores kunder, siger Brian Stræde, CEO i Katalysator.

- Det giver os mulighed for at tænke visuel identitet og websiteudvikling langt bedre ind i vores ydelser, og vi kan hjælpe vores kunder med flere af deres udfordringer. En af nøglerne til fremtidig succes inden for inbound ligger i at kunne kombinere høj kvalitet i indholdet med en brugeroplevelse ud over det sædvanlige. Det har vi nu et virkelig stærkt team til at sikre, uddyber han.

Katalysator-brandet fortsætter

Fusionen blev en realitet per 1. marts. Det skete ved, at de tre hovedkræfter i Form Agenda – Søren Vasø Hansen, Casper Elkjær Maul og Matias Vad – blev en del af det nu 15 mand store team i Katalysator, som bliver det fælles bureau-brand fremadrettet. 

- Vores fusion med Katalysator kunne ikke skæres bedre. Sammen dækker vi de 360 grader rundt i inbound marketing-cirklen, siger Søren Vasø Hansen, Creative Director i Form Agenda.

- Vores setup gør, at vi får mulighed for at skabe endnu dybere specialer på tværs af forretningen og virkelig sætte et stærk team for vores kunder, uanset inbound-udfordringen, fortsætter han.

Fortsat fokus på SaaS

Form Agenda har profileret sig på inbound for Software-as-a-Service-virksomheder, og den niche tager de med over i Katalysator.

- SaaS-virksomhederne har især kæmpe succes med inbound-metoden, og den dybe indsigt, vi har i hele SaaS -verdenen, lægger vi bestemt ikke fra os. Tværtimod får vi nu kompetencer til at hjælpe endnu mere på områder som Sales Enablement og dyb integration til HubSpot-maskinen, siger Søren Vasø Hansen.

Både Katalysator og Form Agenda er HubSpot-partnere, og marketing automation-platformen vil også fremadrettet være det primære omdrejningspunkt for fusionsbureauets arbejde.