Det godt 20 år gamle Skanderborg-bureau RelationMedia, der bl.a. har specialiseret sig i dataindsamling, shopper promotion og events slår dørene op i København.

Og til at stå i spidsen for satsningen har bureauet hentet den tidligere direktør for bureauet Kindly, Christian Schønnemann.

Han er en erfaren herre i branchen og har før Kindly haft sin gang hos bl.a. Montdor, Director, Republica og det nu hedengangne dialogbureau Sepia Proximity - og han ser store muligheder for RelationMedia i København.

- Jeg glæder mig utrolig meget til denne her rejse. RelationMedia har et fantastisk fundament at bygge videre på. Særligt deres ekspertise inden for sampling og promotion er unik i Danmark, og det giver et suverænt udgangspunkt for at bygge bro til andre kanaler og skabe effektive 360-graders koncepter og løsninger, siger Christian Schønnemann.

Prisvindere på holdet

RelationMedias kommercielle direktør, Christian Flamand Goldschmidt, betegner den nye københavner-afdeling som et vigtigt led i udviklingen og udvidelsen af virksomhedens forretningsgrundlag. 

- Vi ser det som et stort og vigtigt skridt for RelationMedia, og ikke mindst vores kunder, at oprette kontor i København. Nu styrker vi for alvor vores løsninger i forhold til strategi og konceptudvikling, som bliver fokusområder for det nye kontor. Derfor er vi også utrolig glade for og stolte af, at vi har fået vores førstevalg, Christian Schønnemann, med om bord, siger han.

Med sig har den nye bureau-direktør i øvrigt allerede et stærkt hold i skikkelse af Kirill Dmitrichenko som kreativ ansvarlig og Dea Svanholm som projektleder.

Begge har fornylig udmærket sig ved - sammen med Mathias Lund, Sofie Sager og Mads Haakansson - at vinde en pencil ved D&AD’s New Blood Award  for deres arbejde ”The Loyal Study Partner”.

RelationMedia har i alt 35 medarbejdere og 800 freelancere og blandt kunderne finder man Arla, Unilever, L’Oréal og Royal Unibrew.