For ikke så frygteligt mange år siden var Cool Gray ”blot” et grafisk produktionshus, men i 2015 blev en ny strategi, der skulle gøre virksomheden til et fuldbyrdet kommunikationshus, skudt i gang.

Det medførte bl.a. et opkøb af reklamebureauet Highlight i 2016, og i 2017 blev strategien for alvor forankret, fortæller Carina Neergaard, der var med til at kickstarte processen, da hun tiltrådte som CCO i Cool Gray-koncernen og direktør for bureau-delen i 2015.

- Vi er et kommunikationshus med alle specialistkompetencer. Så vi er gearet til at håndtere alle opgaver fra digitale løsninger til strategi og kreativitet. Vi arbejder med en bred vifte af kunder, og sætter altid det bedste hold i forhold til opgaven, siger hun.

- Det betyder også, at vi har trimmet, udviklet og ansat en række specialister, så vi fortsat kan levere varen hver gang, effektivt og til den rigtige pris. Det har båret frugt, vi vækster og er nu også klar til at udvide gennem opkøb. Så vi kigger nu på bureauer med den rigtige profil, fortsætter hun.

Bureaudelen af Cool Gray omfatter i dag 43 medarbejdere. Senest er kundelisten blevet udvidet med shoppingcentret Broen i Esbjerg. Derudover arbejder Cool Gray med bl.a. City2, CarlRas, Rosendahl og Nestlé.