Hverdagen i Kvantum Copenhagen er fast arbejde med at skabe målbare resultater via digital markedsføring for e-handelsvirksomheder.

En ny ambitiøs strategi om at fordoble omsætningen, nå 20 medarbejdere (op fra 13 i dag) og løfte ekspertkompetencen frem mod 2020 skal bl.a. virkeliggøres af en forstærket bestyrelse.

Fra starten af 2018 er den digitale forretningsprofil Lars Møller indtrådt i bestyrelsen.

– Vi har et klart potentiale til at udnytte vækstmulighederne i markedet, siger Lars Møller, som i dag leverer konsulentarbejde og forretningsudvikling som selvstændig i FLUXbiz.

– Efterspørgslen efter digitale strategier og digital marketing er i vækst, og med stærke kompetencer og gode værdier er Kvantum godt rustet til at tage næste skridt på en vækstrejse.

Solid digital erfaring

Lars Møller har tidligere været direktør for det digitale bureau iProspect i syv år, og han supplerer erhvervsprofilen Lutz Könnecker i bestyrelsen, hvor man også finder direktøren for DG Media Jesper Kramer.

– Vi er meget glade for at få Lars Møllers branchekendskab med i bestyrelsen, siger Martin Graeser, direktør og stifter af Kvantum Copenhagen.

– Lars har solid erfaring med den digitale marketings værktøjskasse, og han bidrager med en klar track record for at skabe vækst. Derfor er han et relevant supplement som sparringspartner og ressource-person for os i arbejdet med at gennemføre vores Vækst20-planer.

– Hans professionelle DNA er et godt match til os, for han kender betingelserne for at levere resultater for kunderne gennem SEO, Adwords og hele paletten af digitale virkemidler.

Enormt digitalt potentiale

Hvorfor egentlig?

– Gennem de syv år som direktør i iProspect stod Lars i spidsen for en udvikling af den danske afdeling i et globalt digitalt bureau fra 6 til 35 personer.

Og netop for at styrke de internationale kunder har bureauet ansat den svensk-engelske search planner, Therese Gustafsson, der især fokuserer på de svenske og tyske kunder. 

Lars Møller supplerer:

– Kvantum har en kundeorienteret tilgang og et højt ambitionsniveau, og jeg håber, at jeg kan bidrage med erfaringer fra de steder, jeg tidligere har arbejdet. Hele feltet omkring digital markedsføring er i konstant bevægelse, og konkurrencen er stor.

– Men det er potentialet også, og hvis man konstant udvikler sine kompetencer og fokuserer på at levere værdi for kunderne og tænke langsigtet og forretningsmæssigt på deres vegne, har man gode chancer for at lykkes.

– I branchen har vi nogle gange en tendens til at ”opfinde” lidt for meget, men kunderne har krav på en masse sund fornuft og på nogle partnere, der også spørger ”hvorfor egentlig?, siger Lars Møller.

En seriøs vækst20 målsætning

Og markedet får dette skudsmål af det nye bestyrelsesmedlem:

– Det er et stærkt konkurrencepræget marked, hvor det kan være svært at differentiere sig, og hvor vi lige nu ser en generel konsolidering. Men jeg ser en sund og langsigtet seriøsitet hos Kvantum Copenhagen, og derfor tror jeg på, at bureauet kan realisere en markant omsætningsfremgang i 2020.       

Kvantums strategi beskriver, hvordan bureauet både vil strukturere sine ydelser mere og øge kreativiteten. Det skal ske med en databaseret tilgang til online markedsføring. Målet er at fordoble omsætningen over de næste tre år.