Maersk Line indgik i 2012 et bureausamarbejde med Agenda Group, der skulle udvikle forretningens årlige Global Leadership Conference til en effektiv kommunikationsplatform.

Sidenhen har Agenda Group hjulpet koncernen med at udvikle, designe, planlægge og producere en lang række møder på både funktion- og koncernniveau.

– Agenda Group har i en årrække sikret Maersk høj kvalitet, kreativitet og at vi når vores KPI’er, når vi afholder vigtige konferencer, siger Nana Rasmussen, der er ansvarlig for bureausamarbejdet omkring topledermødet i Maersk T&L.

– Men efter så mange års samarbejde blev det naturligt, at tage en sondering. Vi ønsker selvfølgelig, at Maersk også har den bedste samarbejdspartner i fremtiden.

Sonderingen endte med en bureaukonkurrence, der gav Agenda Group og seks andre danske og internationale bureauer muligheden for at byde på en 2-årig aftale. Det blev dog igen Agenda Group valget faldt på.

Om beslutningen uddyber Nana Rasmussen:

– Vi bad bureauerne tage udgangspunkt i vores største og vigtigste konference, der er blevet en vigtig strategisk kommunikationsplatform for vores ledelse. Efter pitch fra alle bureauer var beslutningsgruppen enige i, at Agenda Group havde leveret stærkest.

– Især fordi det for Maersk er vigtigt, at det ikke bare bliver en stor event, men en investering, der konverteres til værdi for hele organisationen, slutter Nana Rasmussen.

Topledere vil have Corporate Activation

Hos Agenda Group er man naturligvis stolte og glade. Managing Partner, Andreas Høgsberg, siger:

– Vi er særligt stolte, da det bekræfter os i, at vores position som specialiseret kommunikationsbureau er helt rigtig. Vi har valgt at differentiere os fra eventbureauerne og de traditionelle kommunikationsbureauer, for at blive kendt som bureauet, der leverer mest værdi, når brands og virksomheder ønsker at gå live. At Maersk er enig i det, er naturligvis en anerkendelse vi er stolte af.

Agenda Group har altid beskæftiget sig med livemediet, og været anerkendt for sit reklamearbejde, både i Danmark og internationalt. Imidlertid er det for første gang nogensinde i bureauets historie ikke reklameopgaverne, der fylder mest i bureauets forretning. Det er derimod møderne.

– Vi udvikler stadig rigtig meget Brand Activation. Dog fylder det, vi kalder Corporate Activation, faktisk 60 pct. af vores forretning i dag. Toplederne har indset, at møder er et effektivt kommunikationsmedie. Særligt i en omskiftelig tid, hvor vidensdeling, engagement og fælles kurs er vigtigt, hvis man vil vækste, siger Andreas Høgsberg.

Det er resultaterne, der tæller

Udviklingen i kombination med bureauets investeringer i senior kreative og kommunikationsfolk har betydet meget for, hvor Agenda Group befinder sig i dag.

– Vi har indset, at møder er mere end teknik, logistik og catering, som alle er vigtige elementer. Men det handler om meget mere, hvis møder for alvor skal accelerere forandring og levere en forskel.

– Vi har i dag et unikt mix af kreative, kommunikationskonsulenter og eventspecialister, fordi vi mener det er de kompetencer der kræves hvis du vil levere ROI med eksempelvis en kunde- eller lederkonference.

– Dét køber topledere ind i, fordi de vil se resultater. Alle kan jo i virkeligheden planlægge et møde. Det, vi gør markant anderledes, er, at se det fysiske møde som en kampagne og oplevelsesrejse for deltageren.

– Dette gør os i stand til at udvikle content og kontaktpunkter omkring selve mødet, og således skaber vi en længerevarende interaktion, og ultimativt en større effekt. Uanset om målgruppen er kunder eller medarbejdere. Denne tilgang kan vi se gør en stor forskel”.

Agenda Group arbejder også med Corporate Activation i TDC, Arla, SimCorp, ISS og Novo Nordisk.