GroupM meddelte i juni, at selskabet ville fusionere de to bureaubrands Maxus og MEC til ét bureau under et nyt navn.

Nu er navnet officielt offentliggjort, og fusionsbureauet får navnet Wavemaker. Et navn, der i øvrigt har været brugt tidligere om MEC's contentbureau.

Det nye Wavemaker-logo skal reflektere bureauets arv som en del af WPP og GroupM, og navnet skal afspejle de bølger, der opstår, når ”medier, content og teknologi smelter sammen og bliver aktiveret i bureauets unikke forståelse af ”Customer Journey””, lyder det i en pressemeddelelse fra GroupM.

- Vores formål er at hjælpe annoncører til at transformere og vækste deres forretning gennem vores dybe viden om ”Customer Journey”, og allermest vigtigt – at gøre dette ved at integrere data og indsigter fra ’Customer Journey’ med [m]PLATFORM, som er GroupM’s proprietære målgruppeteknologi, forklarer Tim Castree, som er global CEO i MEC og Wavemaker.

- Vores Wavemaker brand og positionering er en manifestation af det formål, fortsætter han.

Får kontorer i 90 lande

Han bakkes op af Kelly Clark, der er global CEO i GroupM.

- Wavemaker er et spændende nyt globalt bureaubrand med et stærkt løfte til kunderne. Tim og hans team har den fulde støtte fra GroupM’s skala, resurser og specialistviden, siger han.

Brandet vil sammen med den nye visuelle identitet komme i brug lokalt, når fusionen er fuldgyldig i de enkelte lande, hvilket sker senest i januar 2018.

Wavemaker kommer til at have kontorer i 90 lande med mere end 8.500 ansatte. Store globale kunder tæller L’Oréal, Vodafone, Marriott, Colgate-Palmolive og Paramount.

Herhjemme bliver det, som tidligere omtalt, Kristian Bæk-Mikkelsen, der bliver adm. direktør, når fusionen mellem MEC og Maxus er på plads.

Her er lidt interessante tal om fusionsbureauet:

Nøgletal for Wavemaker:

  • 237 mia. kr. i medie billings
  • 8.500 medarbejdere
  • 2.900+ digitale specialister
  • 750+ content-specialister
  • 400+ dataspecialister
  • 200+ platform-/teknologispecialister