Da Martin Ove Rasmussen for år tilbage hævdede, at Mindshare var i gang med en transformation fra mediebureau til fuldt integreret medie- og kommunikations-bureau, reagerede konkurrenterne med skepsis.

Men de seneste tre år har vist, at det er lykkedes for CEO’en og hans team at nå i mål med offensiven. Vækst på toppen og fine sorte tal på bunden er resultatet.

Hvad siger chefen selv?

– Vi har rigtig god fart i vores transformation til et fuldt integreret bureau. Og har vundet 18 nye kunder inden for de seneste 12 måneder. Fra SAS og Mr. Green til Bonava og Aleris-Hamlet, siger Martin Ove Rasmussen, der også er CEO for Mindshare Nordics.

Er der særlige områder eller discipliner, du vil pege på?

– Især udvidelsen med PR i løbet af 2017 har været en succes. PR er nu smeltet helt sammen med vores kreative afdeling med Thomas Mark som øverste chef.

– Desuden udvikler vores fokus på Data Management sig hurtigere end forventet. Afdelingen med Kalle Clausen-Bruun i front er udvidet, og vi leverer skræddersyede dashboards til en lang række kunder med direkte integration til vores data war-room ’The LOOP’.

– Det betyder, at vi i endnu højere grad kan levere på vores filosofi om ’adaptive marketing’. Både det integrerede og det agile bliver endnu vigtigere i fremtiden. Så jeg føler, at vi er godt rustet, slutter Martin Ove Rasmussen.

Nøgletal

Mindshare Danmark A/S

Mio. kr.                              2017/ 2016/ 2015

  • Bruttoavance:                  35,0/ 30,1/ 28,4
  • Årets resultat:                   4,3/ 3,6/ 3,1