Fusioner ser ud til at blive det nye sort. Senest med fusionen af Hello Group ind i North Alliance-familien. Fælles muskler ser ud til at trække tungere end summen af de enkelte bureauer.

Denne gang er det otte digitale marketingbureauer på tværs af Europa, der fortæller, at de slutter sig sammen i en international alliance kaldet Digital Alliance International (Dall Int.).

Web2Media, der er et større dansk digitalt marketingbureau med base i Aarhus, men med partnere i Norge og Sverige, repræsenterer det nordiske marked i alliancen.

– Dall Int. er en ”familie” af best-in-class, uafhængige digitale marketingbureauer, som tilbyder et mere kunde- og videns-orienteret alternativ til de store internationale medieholdingselskaber, lyder det fra Web2Media.

De deltagende bureauer tilhører top 3 pct. af Google Premier Partners og indgik officielt deres samarbejde i Googles hovedkvarter i Dublin for nylig.

Alliancen stræber efter at dele lokal viden og ekspertise, at indgå i fælles produktudvikling og at samarbejde om internationale projekter. 

Her er international rækkevidde

Sammen har de stiftende medlemmer af Dall Int. En betydelig ekspertise inden for digital, marketing, analytics og marketing automation i både B2B- og B2C-industrier over hele Europa.

I dag leverer den digitale alliance lokal digital ekspertise i Norden, Holland, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Frankrig, Italien og Polen såvel som Øst- og Centraleuropa.

Alliancen forventer dækning fra uafhængige bureauer i de fleste andre europæiske lande inden årets udgang. 

– Vi har skabt en stærk alliance, som sikrer international rækkevidde for respekterede, topperformende og visionære digitale marketingbureauer, fortæller Allan Jørgensen, der udover at repræsentere Danske Web2Media i alliancen, endvidere er udpeget som formand for Dall Int.

– Vi dækker mere end 400 specialister, +50 forskellige certificeringer og 10 sprog, og vi håndterer +1.000 kunder inden for alliancen. Det er vores kunders garanti for den bedst mulige 360 graders digitale service.  

Stærkt vidensdelings- og træningsnetværk

Web2Media og ikke mindst kunderne høster allerede frugten af samarbejdet: 

– Vi er stolte af at være med helt fremme i eliten. For os er Dall-netværket et markant konkurrenceparameter, som giver positive effektmål på vores kunders forretninger, siger Kim Vorre Jørgensen, direktør i Web2Media.

– Hvis du tager ledelsen fra otte førende bureauer, sætter dem sammen og brainstormer strategi, så kommer der vild magi ud af det – og det mærker vi allerede. Det, vi laver for kunderne til hverdag, bliver endnu skarpere, fordi vi hele tiden kan opdatere hinanden på, 
hvad der rykker sig på markedet af tendenser og tools, slutter han.