Gennem det seneste års tid har Advance arbejdet tæt sammen med Responsive i bestræbelserne på at levere det, parterne kalder Collaborative Full Service - og bl.a. vundet et stort budget for DOT - Din Offentlige Transport.

Nu formaliseres samarbejdet yderligere, idet Advance køber en ejerandel af Responsive, som til årsskiftet rykker ind hos Advance på Landemærket med 20 mand.

Peter Schlegel, CEO hos Responsive, siger:

- Gennem de seneste ni måneder har vi lavet pitches og kundearbejde sammen med Advance, og vi har oplevet en fantastisk kemi og lyst til samarbejde. Vi har store ambitioner for Responsive, og er overbevist om, at de ambitioner bliver bedre indfriet sammen med en stærk partner som Advance. Derfor har vi inviteret bureauet ind i ejerkredsen.

Hvad angår fordelene ved det nye fællesskab peger Peter Schlegel især på synergier på back-office samt kritisk masse på en række funktioner:

- Samtidig gør vores profiler, at vi passer rigtig godt til hinanden. Advance er et af branchens allerbedste strategiske og kreative bureauer, med en stærk digital kommunikationsleverance, mens vi - i al beskedenhed – er rigtigt stærke til at skabe datadrevne kundeoplevelser, siger han.

Og hos Advance er begejstringen lige så stor.:

- Responsive er eksperter på et område, som vi ved er enormt vigtigt for kunderne. Derfor indledte vi for noget tid siden et tæt samarbejde. Vi tror på det vi kalder Collaborative Full Service, hvor vi leverer en komplet service, men sammen med de bedste partnere. Vores leverance vil blive styrket ved at integrere digital dialog og intelligent brug af data, siger Claus Wittenborg, CEO hos Advance, og tilføjer:

- Vi har samtidig en af branchens største planning afdelinger, som arbejder med forbruger-og kundeindsigter. Ved at arbejde sammen tror vi på, at vi kan løfte dette arbejde til nye højder bl.a. via Responsives data- og analysekompetencer.

Begge parter slår samstemmende fast, at der er tale om to selvstændige brands med egne kunder, og selv om man ikke ønsker at oplyse, hvor stor en andel af Responsive, Advance køber, så siger CEO Jens Krog til Markedsføring, at der ikke er tale om en bestemmende andel: 

- Så vi er ikke tvunget til at arbejde sammen i alt, hvad vi gør. Men specielt i forbindelse med nye potentielle kunder vil det være oplagt at lave løsninger sammen, uddyber han.

Det udvidede samarbejde er allerede i gang og Responsive flytter snart ind på Landemærket - dog med egen indgang og logo på døren.