Efter et lille tilløb er mange gode samtaler nu blevet til et decideret samarbejde, og bureauet Yellow kan nu skrive Arbejdernes Landsbank på kundelisten.

- Vi har brug for et bureau, der kan være med til at fortælle hvem, vi er. At vi faktisk er anderledes. Det er ikke bare noget, vi leger, siger branding –og kommunikationsdirektør for Arbejdernes Landsbank, Peter Froulund.

Banken er ellers ikke en af de virksomheder, der gør meget væsen af sig i det offentlige rum – måske lige med undtagelse af et par markante sports-sponsorater.

Ikke desto mindre har danskerne kåret Arbejdernes Landsbank som deres foretrukne bank ni år i træk, viser tal fra CEM/Voxmeter.

Vil larme lidt mere

Arbejdernes Landsbank er med andre ord en af de virksomheder, der gennem tiden har levet stille, men særdeles godt, uanset kriser og andre konjunkturer.

Helt stille kommer det dog formentlig ikke til at gå for sig fremover.

 - Vi har mange spændende ting under opsejling, som godt kan bære, at vi larmer lidt mere, end vi plejer. Yellow er lidt ligesom os. Det handler om kunderne. Gode til deres håndværk, men på en ydmyg facon. Jeg tror, vi er et godt match, siger Peter Froulund.

Kunderne holder fast

Og hos Yellow glæder strategisk direktør Rikke Laumann sig sammen med kolleger til det nye samarbejde:

- Det bliver meget spændende at være med til at omsætte så positive og reelle værdier og handlinger til kommunikation. Der er så meget godt at tage fat på. Tænk fx på, at Arbejdernes Landsbank beholder deres kunder dobbelt så lang tid som de andre banker, siger hun og tilføjer, at bankens nye markedsføring så småt begynder at dukke op i løbet af foråret.  

På bureaufronten har Arbejdernes Landsbank tidligere samarbejdet med bl.a. Ogilvy, SeLigeMig og Advance.