Mobil-brandet Telmore har gennem en årrække samarbejdet med Vice Media på bureaufronten, men nu kommer et nyt leadbureau til i skikkelse af Nord DDB.

Bureauet er valgt efter en pitch i begyndelsen af året ”med et ønske om at få skabt et nyt koncept, der fungerer på tværs af kanaler samt en CVI-opdatering”.

Helt sådan gik det ikke, for Nord DDB gravede spadestikket dybere og bød ind med mere end det – og det kunne man godt lide hos Telmore, så det blev ikke kun bureauets kompetencer, men også tilgangen til opgaven, der gjorde udslaget.

- Nord DDB udfordrede os kreativt og strategisk fra start. Samtidig demonstrerede de en solid taktisk forståelse for vores branche og havde samtidig digital performance og konvertering i fokus, siger Henrik Lehman, der er marketingdirektør i Telmore, og tilføjer:

- Vi blev derfor udfordret til at gå både dybere og bredere til værks. Vi nøjes ikke med at fintune Telmore, men styrker vores koncept på tværs af samtlige platforme.

Hos Nord DDB siger adm. direktør, Thomas Erichsen, om det nye samarbejde:

- Telmore er et særdeles interessant brand, som vi er utroligt glade for at arbejde med. Vi valgte en modig og alternativ tilgang til briefen, og vi er glade for, at TELMORE honorerede det og er åbne for en ambitiøs tilgang til, hvad vi kalder ”The modern brand journey.”

Parterne har allerede taget hul på samarbejdet og vil i den kommende tid løfte sløret for det nye Telmore.