Den danske virksomhed Riemann, som udvikler og producerer solcremen P20 og antiperspiranten Perspirex, blev sidste år solgt til den børsnoterede norske koncern Orkla.

Det har resulteret i ambitiøse vækstplaner for Riemann, der med et internationalt afsæt skal vokse markant de næste fem år.

De planer var med til at motivere en bureaukonkurrence, så Riemann kunne finde en marketingstrategisk samarbejdspartner, der skal hjælpe til med at indfri de ambitiøse vækstmål. 

Bureaukonkurrencen er nu afsluttet, og vinderen blev Sunrise.

- Riemann er en global virksomhed og vi afsætter vores produkter på mere end 30 markeder, så det er essentielt, at vi fandt et bureau, der kunne stille med et erfarent seniorteam med international erfaring og som samtidig både har en bred og dyb konceptuel og marketingstrategisk værktøjskasse, siger Mette Koch, der er CEO og Marketing Director i Riemann.

- Vi mødte en række virkelig spændende bureauer, men Sunrise stod ud. De præsenterede os for en klar proces og fremlagde en række anbefalinger – både strategisk og kreativt – som skal hjælpe os med vores vækstplaner, fortsætter hun.

En international approach

Hos Sunrise er der naturligvis stor glæde.

- Riemann er en fantastisk virksomhed med to meget spændende produktbrands, der er klart differentierende og tilmed hjælper en masse mennesker i hele verden. Samtidig er der et engagement og en begejstring hos Riemann, som er helt unik, siger Simon Hertz, CEO hos Sunrise.

- Det er fantastisk at få lov til at arbejde sammen med sådan et team og rejsen, vi sammen står overfor, er meget motiverende og interessant. Vi er stolte, og vi glæder os meget over, at vi sammen med Riemann nu skal i gang med at udvikle en større international marketingapproach, fortsætter han.

Sunrise og Riemann er allerede i fuld sving med deres første fælles opgave, som består i en ny kommunikationsplatform for Perspirex.