Den børsnoterede danske smykkevirksomhed Pandora har sat sig for at videreudvikle sine influencer-aktiviteter i 2018 og til at løfte strategien har man valgt en ny bureau-partner.

Valget er faldet på Very Patchwork, og om årsagen til, at Pandora ønsker at sætte yderligere skub i netop influencer- og content-strategien, siger Lajs Kaznelson Stokholm, der er Nordic PR & Marketing Director hos Pandora:

- Vi har gennem en årrække haft et fantastisk samarbejde med nogle af Danmarks mest markante bloggere, og det er den del af vores marketing mix, som vi ønsker at videreudvikle, da det ikke blot giver værdi til vores brand, men også sætter forbrugeren i centrum.

Og så ville man gerne have nye øjne på tilgangen, tilføjer han:

En spidskompetence

- Influencer-marketing er en dynamisk disciplin, så derfor ønsker vi at få nogle friske øjne på, hvordan vi eksekverer vores marketingstrategi med størst effekt. Det er vigtigt at vi hele tiden sikrer, at vi udnytter potentialet når vi lader influencers fortolke vores brand, siger Lajs Kaznelson Stokholm.

Og netop det at skabe rammerne for at lade andre tale på et brands vegne, er en af Verys (nu Very Patchwork) spidskompetencer.

Bureauet har gennem de seneste 10 år arbejdet målrettet på at skabe kommunikation i samarbejde med de stemmer, som har været med til at sætte dagsordenen i et givent community.

Bureauet har med andre ord nærmest arbejdet med influencer-marketing længe før, begrebet nærmest er blevet fast del af marketingmixet.

Historierne skal fortælles

Og Thomas Bjerg, CCO i Very Patchwork, lægger da heller ikke skjul på, at man ser frem til det nye samarbejde:

- Vi er rigtig stolte af, at vi har fået Pandora som kunde. Der er ingen tvivl om, at der ligger et kæmpe-potentiale i at vise mange flere sider af Pandora, end man umiddelbart forbinder brandet med, siger han og tilføjer:

- Det er svært at komme udenom, at Pandora i en periode var lig med at være en succesfuld børsnoteret virksomhed hvilket har skygget lidt for budskabet om, at Pandora laver smykker af utrolig høj kvalitet. Samtidig er de er også en smykkeproducent, som rent faktisk sætter en standard for bæredygtighed i hele smykkebranchen. Så historierne er der, nu skal de bare fortælles.

De første tiltag i samarbejdet forventes at kunne ses i foråret 2018.