Siden begyndelsen i 2013 har en specialisering inden for byggeri, arkitektur og design været målet.

I medarbejderstaben er flere specialister med en fortid på en række toneangivende medier inden for arkitektur og byggeri - og den opskrift virker for det unge PR-bureau Perfekta.

- Vi har haft snuden lige i sporet. Vi er gået meget bevidst efter at vokse i både omsætning og medarbejdere. Siden sommerferien har vi ansat fire nye kolleger og åbnet kontor i Stockholm, så vi kan næsten ikke få armene ned, siger Perfekta PR’s direktør Jens Flinker Nørgaard.

Det store branchekendskab har tiltrukket en del kunder inden for branchen, så i dag rådgiver bureauet aktører som Rockfon, Unidrain, Velfac, Stark og Eurotag Danmark.

- Byggebranchen er meget kompleks og underlagt en masse regler. Den er på én gang innovativ og ekstremt konservativ. Og hos os er vi er nicheorienterede og dyrker byggebranchen som en religion. Vi ved, hvad arkitekten drømmer om, hvad entreprenøren kæmper med, og hvordan murerens hverdag ser ud. Den viden om vores kunders målgrupper har vi hele tiden i baghovedet, når vi rådgiver, siger Jens Flinker Nørgaard.

Fælles nordisk strategi

Bureauets seneste regnskab fra 2015 fortæller da også om en fordobling af årets resultat til 1,2 mio. kroner, og der skydes nu også målrettet efter en nordisk set up.

I efteråret åbnede bureauet en svensk afdeling i Stockholm, ligesom bureauet netop har ansat en norsktalende medarbejder.

- Flere af vores kunder ønsker en fælles nordisk strategi for deres brand, og vi har længe drømt om en svensk afdeling. Nu har vi en fuldt fungerende afdeling med flere kunder i porteføljen. Det er sket på under et halvt år. Det er ret stærkt, synes jeg. Og in house har vi lige ansat en ny medarbejder, som kan norsk, så vi også kan løse opgaver i Norge, siger Jens Flinker Nørgaard.

Han tror på, at den nordiske profil og store brancheindsigt vil bane vejen for endnu mere vækst de kommende år.

- Vi ser en tendens til, at kunderne ikke længere går efter store altfavnende bureauer, men tværtimod leder efter specialiserede rådgivere, der kan deres stofområde helt ind til rygmarven. Så vi forventer os meget af de kommende år.