Pravdas arbejde for henholdsvis Nordea Ejendomme og møbel- og indretningsvirksomheden B8 er blevet belønnet med én af verdens mest prestigefyldte designpriser.

Begge projekter er blevet tildelt en Red Dot Award i kategorien Kommunikationsdesign 2017 af fagjuryen i Tyskland, som har vurderet mere end 8.000 indsendelser fordelt på 18 kategorier.

Og med årets flotte resultat fordobler Pravda såmænd sidste års høst – her vandt bureauet en Red Dot Best of the Best-award for Bestsellers Sustainability årsrapport.

Så der er ikke overraskende stolthed blandt medarbejderne i disse dage.

Kreativ direktør og partner Michael Bechara Eg sætter et par ord på, hvad det betyder – på flere niveauer:

- Med nu tre Red Dots på bare to år, syntes vi først og fremmest, at vi demonstrerer et høj niveau - ikke blot nogle gode cases. Det niveau, håber vi naturligvis, at det internationale B2B-marked ser og anerkender. Og den anerkendelse er i virkeligheden et af nøgleordene for den design-ambition, vi har inden for B2B-branding, der i min optik har haft et snævert fokus igennem de seneste årtier.

Forstået hvordan?

- På den måde, at konsekvent overholdelse af corporate design guidelines har været vægtet højere end kundernes oplevelse af brandets udtryk i sig selv.

Michael Bechara Eg peger i samme forbindelse på, at Pravda lægger vægt på, at et nyt CVI ikke kun er en sag for C-level beslutningstagere:

- Også den menige B2B-sælger skal kunne gå ind til et salgsmøde med god selvtillid og føle at han eller hun står iklædt en stærk, spændende og tidssvarende visuel profil. Det er e-mailen fra en menig sælger, der skriver "pissefedt, Pravda..." der kommer øverst på vores opslagstavle.

Og på jeres egne, interne linjer er der vel også stolthed over priserne?

- Et enkelt vindende team giver absolut stolthed i huset – flere vindende teams tænder reel kreativ ild. Sådan har vi også mærket det, efter at nyheden tikkede ind. Og så har vi et meget stort kollektivt 'VI', når vi fejrer anerkendelser som disse Red Dots, slutter Michael Bechara Eg.