Primetime Kommunikation er et stabilt bureau med god økonomi. I 2017 gjorde bureauet det lidt bedre end i 2016 med en stigning på 6 pct. på toplinjen og en flad bundlinje.

Når de nøgne tal antyder noget andet, skyldes det, at regnskabet for 2016 kun dækker 9 måneder, så det skal man omregne, når de to år sammenlignes.

Og så har Primetime flyttet domicil i løbet af året, hvilket har kostet en rund million. Uden en flytning ville resultatet have udvist en bundlinje på godt 3 mio. kr. – eller en vækst på cirka 15 pct.

Hvad siger chefen til regnskabet?

– Vi er i det store hele tilfredse med tallene. 30 mio. kr. i bruttofortjeneste er helt fint, og vi tjener jo da penge, selv om vi har brugt en million på at flytte, og derudover investeret i vore kompetencer, siger Peter Sterup, adm. direktør i Primetime.

Hvad har I investeret i?

– Vi har faktisk altid integreret kreative folk i vort arbejde, men tidligere var det freelancere, vi brugte. Nu har vi AD’ere og grafikere inhouse, fordi det er det rigtige for forretningen, og vi fortsætter med at styrke staben i 2018, sandsynligvis også med analytiske kræfter.

– Og da 2018 heldigvis er begyndt fornuftigt, regner vi med at få endnu et godt år, slutter Peter Sterup.

Primetime er en del af Edelman-koncernen, der er verdens største PR-bureau. I dag er der 36 medarbejdere i Primetime Kommunikation A/S.

Nøgletal

Primetime Kommunikation A/S

Mio. kr.                       2017/ 2016

  • Bruttofortjeneste:     30,2/ 21,3 (for ni måneder)
  • Resultat før skat:      2,1/ 2,0
  • Årets resultat:           1,6/ 1,5
  • Medarbejdere:         32/ 29