Det var en glad Agillic-CEO, der i forrige uge fortalte, at marketing-automation specialisterne havde fået Varner Gruppen – Norges svar på Bestseller – som ny kunde.

Og nu smiler Jesper Valentin igen, fordi han midt i travlheden omkring børsnoteringen, har endnu to gode nyheder til de potentielle investorer:

– Vi fokuserer stenhårdt på at være 100 procent klar til at vokse på baggrund af det provenu, vi modtager fra børsnoteringen, og allervigtigst har det været, at få ansat en ny direktør til UK, siger Jesper Valentin, CEO Agillic, om den første nyhed.

I materialet om børsnoteringen kan det læses, at væksten fremover skal komme fra øget ekspansion i UK og videre udvikling af forretningen i Skandinavien.

Og hvorfor er UK så vigtigt et marked?

– Fordi UK er et kæmpestort, men også vanskeligt marked, som kun kan lukkes op, med den rigtige profil bag roret. Derfor er vi stolte over at have tiltrukket profil som Mike Weston, der siden 2005 har været med til at forme det engelske marked inden for marketing automation.

De andre har sovet i timen

Mike Weston har bl.a. løftet marketing automation selskabet Silverpop til en 10 mio. pund forretning, før de blev købt af IBM Watson Marketing.

Han har også været konsulent og rådgiver for det nærmest identiske selskab, Neolane, før det blev købt af Adobe, og i dag er Adobe Campaign.

Mike Weston beskriver sig selv som serie-entreprenør inden for data science og marketing automation, og ser en delvis stagnation hos de store spillere, som åbner mulighed for reel innovation og vækst, for mindre mere agile virksomheder.

– Marketing teknologierne har været inde i en stor konsoliderings-fase de seneste år, og reel innovation er gået i stå hos de store spillere, vurderer Mike Weston, den nye Managing Director UK, Agillic.

– For virksomheder, der på intelligent vis kan benytte data til yderligere at personalisere kommunikationen for kunderne, vil der være store muligheder for at vokse eksplosivt de næste år.

Han fortsætter:

– Med AI og machine learning som helt afgørende værktøjer for fremtidens vindere, har jeg i Agillic platformen fundet det match mellem markedets behov og det Agillic kan, og som jeg via mit netværk og kendskab til UK-markedet vil medvirke til at accelerere for Agillic.

Mike Weston tiltræder sin stilling den 15.03.2018

Tre nye kunder på det danske marked

Hvert år afholder Foreningen For Dansk Internethandel (FDIH) e-handelsprisen, og ser man på listen over vindere i Omnichannel-kategorien, springer det i øjnene, at de seneste 3 års vindere nu alle er kunder hos Agillic:

Det er Sportmaster (2015), håndværkervirksomheden AO (2016) og Bolia, der vandt e-handelsprisen i 2017, der er kommet til siden 4. kvartal 2017.

– Vi har arbejdet med Sportmaster i flere år, og at vi nu har fået både AO og Bolia ombord, og på trods af, at begge selskabers nuværende og præmierede løsninger, vælger vi at tolke deres valg af os som partnere, at de tror på, at vi med den næste generation af Agillic platformen, kan tage dem endnu længere, fortsætter Jesper Valentin, CEO Agillic.

Dækker flere brancher

Agillic har kunder i flere forskellige industrier, og selvom der har været en tendens til at sætte lighedstegn mellem omnichannel og detailhandel, så er den seneste kunde i en helt anden kategori.

– Vi er glade for at kunne offentliggøre, at vi fremover skal hjælpe Dansk Røde Kors med deres fundraising via effektiv målrettet omnichannel markedsføring. Dansk Røde Kors spiller, som alle ved, en utrolig vigtig rolle i samfundet, men for at de kan udføre deres arbejde mest effektivt, skal der samles penge ind til deres formål – også når indsatsen ikke understøttes af større events, som f.eks. TV-shows.

– Kombinationen af en designer møbelkæde, en håndværkervirksomhed og en hjælpeorganisation understreger, at Agillic platformen ikke er isoleret til en enkelt industri vertikal, men derimod kan hjælpe virksomheder og organisationer på tværs af sektorer, med at effektivisere deres omnichannel markedsføring gennem automatisering, slutter Jesper Valentin.

Fakta

· Agillic børsnoteres på Nasdaq First North netop nu. Tegningsperioden er fra den 5. marts til 16. marts og første handelsdag forventes at blive den 22. marts.

· Prisen per aktier er 38 kroner, og Agillic sigter efter at få tilført 37 mio. kr. via børsnoteringen.

· Omsætningen i Agillic har været stejlt voksende, og var i 2015 12 mio. kr. (+69%), i 2016 21 mio. kr. (+60%) og i 2017: 33 mio. kr.

· Budgettet for 2020 er estimeret til 100 mio. kr., hvilket svarer til en samlet vækst på mere end 300 pct.