Et nyt bureau, der fokuserer på personlig brand-udvikling, growth hacking, kreative workshops og mentoring til influenter, er født.

Bureauet, der kalder sig et influencer talent & management agency, er døbt Hippo, og formålet er at udvikle influenternes talenter, så de når deres fulde potentiale.

Og at få dem parret med de rigtige brands.

- Vi oplever, at de unge talenter har en rigtig god forståelse for medierne og har talent for at skabe godt indhold, men de mangler de rigtige værktøjer til at arbejde professionelt med brands og fuldt ud udnytte deres potentiale. Og netop det kan vi bidrage med, siger Pernille Lotus, der er Hippos Client Director.

- Vi vil skabe de bedste internetstjerner og dermed det bedste indhold. Det gør vi ved at vejlede vores talenter med erfarne medarbejdere fra branchen og sparre med talenterne. For os er det essentielt at talenterne er en aktiv del af beslutningsprocessen og er med til at varetage og udvikle deres eget brand og egne kampagner, fortsætter Pernille Lotus.

Bureauet er etableret af Pernille Lotus, stifter af influent-bureauet SMAC agency, Rasmus Kolbe, der også er kendt som Lakserytteren, og Thomas Høffner, der alle har masser af erfaringer og gode værktøjer fra den del af miljøet med sig i bagagen.

Lakserytteren er kreativ direktør

Kontaktdirektør Pernille Lotus har fx solid erfaring med influencer management og kampagne-samarbejder med bureauer og brands.

Head of management er Thomas Høffner, som kommer fra en stilling som Digital Projektleder hos TV 2. Rasmus Kolbe, der selv gennem de seneste år har skabt sig en karriere som influent, er Hippos kreative direktør, og han glæder sig til at klæde talenterne godt på i forhold til kreative koncepter og indhold.

- I dag laver jeg selv en del samarbejder med brands, og har gennem tiden gjort en mig en del gode erfaringer, som giver mig en rigtig god ballast i forhold til at kunne hjælpe de nye talenter i forhold til udvikling af kreativt indhold med en stærk gennemslagskraft, siger Rasmus Kolbe.

Strategisk​ ​partnerskab​ ​med​ ​Vizeum

Hippo er rykket ind på Dentsu Aegis-bureuaet Vizeums adresse på Christianshavn, og det udspringer af en længere romance, lyder forklaringen.

- Via SMAC har vi i længere tid haft en god dialog og kørt meget effektive kampagner med Vizeum. Sammen har vi løbende udviklet på, hvordan vi bedst skaber bro mellem influenter og Vizeums digitale aktiviteter og kreative koncepter. Derfor gav det rigtig god mening at rykke under samme tag og arbejde endnu tættere sammen, siger Pernille Lotus.

Kristian Koch Jensen, Managing Director hos Vizeum ser en stor værdi i det strategiske partnerskab:

- Vi har igennem mange år arbejdet intensivt med influencers som én af vores key offerings i Vizeum.

- Vi søger konstant at holde os opdateret på trends og nye talenter, som vi kan bruge i de kommunikations-løsninger, vi bygger til vores kunder.

- Influenter er gået fra et nice-to-have add-on til i mange marketing indsatser at være et bærende element.

- Det stiller selvfølgelig endnu større krav til de kompetencer, vi har i Vizeum. Vores strategiske partnerskab med Hippo er derfor et af de tiltag, vi gør os for at holde os på forkant af markedet. Der er intet ejerskab mellem Vizeum og Hippo, men der er et stærkt interessefællesskab, siger Kristian Koch Jensen.

Nye​ ​muligheder​ ​for​ ​brands

Vizeum har længe arbejdet med konceptualisering og content igennem deres indholdsafdeling, altså partnerskaber, social strategi og kreative universer, hvor influenter kan være et bærende element.

Det strategiske samarbejde er derfor blot ét led i dette fokus.

- Vi er i en stærk æra af indhold. Mange bureauer har et stærkt fokus på selve medieindkøbet. Det har vi selvfølgelig også, vi fokuserer dog på, at skabe integrerede løsninger, hvor vi binder det kreative og konceptuelle sammen med medieindkøbet. Dét at satse på indhold er derfor blevet en forudsætning i vores forretning, uddyber Kristian Koch.

Hippo vil udgøre et stærkt bindeled mellem brands, bureauer og influenter, og kan bidrage til rigtig værdifulde samarbejder, hvor influenter og brands mødes tidligt i processen, for at udvikle på et fælles univers.

Og de skal gerne være længerevarende.

- Vi oplever, at brands efterspørger “værter”- talenter, som de kan være med til at udvikle. Vi vil gerne indgå større aftaler med enkelte brands og på den måde gøre influenterne til (solide) ambassadører. Det skal være ordentligt gennemtænkt og kvaliteten skal være i højsædet. Det udgør i vores øjne de mest værdifulde samarbejder, siger Pernille Lotus.

Et dialektisk forhold

Kristian Koch Jensen er begejstret for de nye muligheder:

- Vi har en række kunder, der har svært ved at finde relevante personer, der kan agere influenter og content skabere for deres brand. Den afledte effekt af samarbejdet med Hippo er, at vi er tættere på den kreative udvikling såvel som de upcoming talenter og vil derfor være i stand til at skræddersy influenter til vores kunder.

- Vi er på den måde ikke blot facilitatorer af influenter, men kan udvikle, opfinde og finde potentielle ambassadører til kunderne. Det er en fantastisk udvidelse af vores offering, siger Kristian Koch Jensen.

Dét at arbejde med nye medier er integreret i Vizeums DNA. Det strategiske samarbejde har et dialektisk forhold, hvor samarbejdet kan være med til at rykke både kunder og markedet gennem nye integrerede kommunikationsløsninger, vurderer Kristian Koch Jensen.

- Vi tror på, at innovation er båret af nye teknologier og formater, og at vi som annoncører skal være hurtigere og mere effektive til at følge de nye trends. Generation Z og Alpha-målgrupperne optager hurtigt nye medier og bruger dem i deres hverdag. Det skal annoncører være hurtige til at følge op på, mener Kristian Koch Jensen.

Hippo kommer i første omgang til at arbejde med tre større talenter og 10 nye talenter, og håbet er selvfølgelig at udvide bureaubutikken i fremtiden.

- Først skal vi have skabt en godt fundament med dem, vi har signet, men vi holder selvfølgelig øje med nye talenter og er åbne for at indgå dialog med andre, slutter Pernille Lotus, Client Director hos det nye bureau, som du kan aflægge en visit her.