Det danske designbureau Kontrapunkt har etableret et nyt bureau ved navn Everland, der bliver et særskilt shopper designbureau i den ligeledes nyetablerede Kontrapunkt Group, der også omfatter selve designbureauet. 
 
Everland består af de knap 30 medarbejdere, der hidtil har udgjort Kontrapunkts FMCG-afdeling.
 
Den udgør i dag en tredjedel af Kontrapunkts omsætning og medarbejdere.  Kundelisten omfatter bl.a. Danone, Orkla, Carlsberg, Co-Ro, Schulstad og Rema 1000.
 
Det nye bureaus ledelse består af de forhenværende Kontrapunkt-partnere Thomas Gamst, Ronnie Greve og Mikael Tonning. Samtidig indtræder Christian Halsted i Everlands partnergruppe.
 
Rikke Nalepa Olesen overtager ansvaret som adm. direktør for Kontrapunkt fra Thomas Gamst, der sammen med hende indtræder i direktionen for det nyetablerede Kontrapunkt Group.
 
Ny strategi
 
Everland-teamet udgøres som nævnt af Kontrapunkts forhenværende FMCG-afdeling, der har 15 år på bagen.
 
- Kontrapunkts FMCG team har over de sidste 15 år skabt en niche i markedet med sin egen kundeportefølje, lyder det fra Bo Linnemann, stifter af Kontrapunkt, i en pressemeddelelse.
 
- Jeg er meget stolt over, at vi nu er nået til det sted, hvor forretningen er blevet så stærk og bæredygtig, at det giver mening for både vores kunder og for os selv at etablere det som et selvstændigt bureau, der kan specialisere sig yderligere inden for shopper-området.
 
- Adskillelsen fra Kontrapunkt vil skabe en klarere position for begge virksomheder, der dog stadig vil nyde gavn af synergierne i et nyetableret Kontrapunkt Group. Vi tror på, at Everlands ydelser og ekspertise er nøglen til at øge synlighed, relevans og kommerciel succes for forbrugerbrands fremadrettet, fortsætter han.
 
Hæver ambitionsniveauet
 
Everland arbejder med en kombination af nye brands på vej ind i markedet, kædernes private labels samt nogle af de mest velkendte mærkevarer, forbrugerne allerede kender fra dagligvarehandlen.
 
Thomas Gamst ser lyst på fremtiden for det nye bureau: 
 
- De brands og produkter vi tager for givet i dag, kan være væk i morgen. Det er præmissen i vores industri, hvor der ikke er tid til stilstand. Det fordrer konstant udvikling og fornyelse, hvilket i sidste ende kommer forbrugerne til gode, siger han.
 
- Everland skal hjælpe forbrugerbrands med at sikre deres relevans og skabe et stærkere forhold til shopperen i de afgørende øjeblikke, der giver allermest værdi for begge parter.
 
- Med etableringen af Everland tror vi på, at vi kan skabe større effekt i markedet og hæver dermed ambitionsniveauet for både os selv og vores kunder, slutter Thomas Gamst.