Det københavnske reklamebureau WeThink, der efterhånden har masser af erfaring med at arbejde på tværs af landegrænser, kan nu føje endnu en international virksomhed til kundelisten.

Denne gang drejer det sig om AquaVia, der har valgt WeThink til at fortælle historien om sit alkaliske (basiske, red.) kildevand med en meget høj pH-værdi (9.4) fra Apuseni bjergene i det nordlige Transsylvanien.

AquaVia, der er en del af den rumænske fødevarekæmpen Sam Mills, ser frem til samarbejdet med det danske bureau.

- Vi har været på udkig efter et mindre bureau, der til gengæld skulle besidde stor erfaring inden for retail og samtidig kunne agere international sparringspartner, lægge en global kommunikationsstrategi, udtænke koncept og eksekvere kreativt, siger Karsten Ehrhardt, General Manager for AquaVia.

Han har tidligere bl.a. stået i spidsen for vand- og kaffemærket Eden i Danmark og Norge, så han ved, hvad der skal til for at sælge kildevand.

- AquaVia-kilden er en af naturens bedst bevarede hemmeligheder, der indtil nu har ligget gemt væk 100 meter nede i undergrunden ved foden af Apuseni bjergene i Sequoia-dalen.

- Det er en ret unik historie. Og at det nu bliver WeThink, der skal hjælpe os med at udrulle den i hele verden, er ret naturligt.

- Det skyldes, at bureauet ved flere lejligheder har markeret sig stærkt i håndteringen af internationale kunder og det integrerede arbejde på tværs af alle slags kommunikationskanaler, fortsætter han.

Teamet er i gang

Hos WeThink glæder Patrik Thelin, Managing Director, sig naturligvis til et nyt internationalt eventyr.

Og med bureauets relativt nye kreative direktør, Claus Møllebro, ved roret er WeThink-teamet i fuld gang med at skabe AquaVia’s visuelle identitet og udvikle på en lang række andre opgaver og kampagner, fortæller han.

- Det er altid super spændende at være med til at bygge et brand op fra bunden, skabe en konceptplatform og helt fra begyndelsen fastlægge den globale kommunikationsstrategi. Vi skal lige nu have en ekstremt visuel kampagne til at fungere i så forskelle i lande som Tyskland, Frankrig, Holland, Spanien, Kina, USA, Storbritannien, Belgien og selvfølgelig Danmark, siger Patrik Thelin.

- Det betyder, at vi i øjeblikket sammen med AquaVia arbejder indgående med strategier omkring Go-To market og indsigter omkring, hvordan vi skal positionere os og gribe de forskellige markeder an rent kommunikativt, så vi hele tiden tager højde for de kulturelle forskelligheder, når vi inden længe udruller lanceringen, slutter WeThinks Managing Director.