Partnerkredsen i LEAD Agency udvides nu fra fem til otte med optagelsen af Anita Baun Hørdum, Barbara Saitta Bregendal og Eva Svavars Frandsen.

For knap 10 år siden, da bureauet blev skabt af Kresten Schultz-Jørgensen, var sigtekornet rettet med strategisk rådgivning og Public Affairs-positionering for danske virksomheder og organisationer. I dag er paletten og kundekredsen betydeligt bredere.

– Bedst som alle havde accepteret præmissen om en omskiftelig og kompleks VUCA-verden (Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity, red.), introducerer Kevin Roberts Super-VUCA-begrebet (Vibrant, Unreal, Crazy og Astounding, red.), siger Eva Svavars Frandsen, der lægger vægt på, at øget kompleksitet i rådgivningen er en gave for kreativiteten i firmaet:

– Og det er jo hele pointen: Verden ændrer sig konstant – også de ord vi bruger til at beskrive den og få greb om den. Præcis denne udfordring møder vi hver dag hos vores kunder, og min erfaring er, at når vi omfavner kompleksiteten, så blomstrer kreativiteten.

Flere og flere internationale kunder

LEAD har fået flere store, globalt baserede kunder, som bl.a. Barbara Saitta Bregendal løser strategi- og Public Affairs opgaver for.

– For danskbaserede virksomheder og organisationer kan det være en udfordring at forstå et komplekst politisk landskab. Men for internationale virksomheder kan det være noget nær en umulig opgave at forstå Danmark, siger Barbara Saitta Bregendal.

– Vi hjælper ikke blot med at kortlægge stakeholders, men også med at forstå den særlige kontekst, politiske kultur og kommunikationsform, som er afgørende præmisser for at kunne bedrive strategisk public affairs arbejde i Danmark.

– Nogle af vores, især internationale, kunder er overraskede over, hvor tæt og åbent det danske samfund er. Stort set alle kan jo få taletid hos ministre og politikere, så øvelsen er ikke nødvendigvis at få taletid, men at sige noget relevant, så vores kunder også bliver lyttet til og inviteret ind igen.

Holdnings- og adfærds-kampagner vokser

Tilbage til kampagne-ydelserne, hvor LEAD i øjeblikket vinder markedsandele. Bidraget til Call me’s ”Tal Ordentligt"-univers for godt fire år siden var reelt begyndelsen på den type rådgivning i huset.

– Vi oplever, at vi med vores strategiske tilgang kombineret med de rette kreative greb er med til at sætte dagsordener og få vigtige sager frem i lyset, siger Anita Baun Hørdum, der er LEAD’s kampagnechef og er specialiseret i bl.a. holdnings- og adfærdskampagner.

– Vi arbejder ikke for enhver pris med dyre markedsføringskanaler, men tænker i højere grad hele PR-paletten fra digitale indsatser til influenter og presseaktiviteter. Det er ikke mindst resultatet af dygtige medarbejdere og godt samarbejde på tværs af discipliner, at vi har opnået gode resultater.

Vi skal også nyde hinandens selskab

De nye partnere er rekrutteret fra egne rækker og er ifølge CEO Søren Kaster repræsentanter for et firma, hvor gode resultater og arbejdsglæde er tæt forbundet:

– Vores erfaring er, at sund forretningsudvikling, stærk faglighed og sprudlende kreativitet kun kan foregå i et arbejdsmiljø, hvor medarbejderne besidder imponerende kompetencer, er sympatiske og nyder hinandens selskab, siger han.

– Vi skaber de bedste resultater for vores kunder, fordi vi lykkes med at kombinere arbejdsglæde med et stærkt fagligt, kreativt og samarbejdsorienteret miljø. Eva, Barbara og Anita repræsenterer entydigt disse evner og værdier, slutter Søren Kaster.

Fakta

· LEAD tæller i dag ca. 40 medarbejdere og bor ved søerne på Nørrebro.

· Partnerkredsen består nu af CEO Søren Kaster, stifter Kresten Schultz-Jørgensen, Torsten Jansen, Peter Albæk, Lars Volle, Anita Baun Hørdum, Barbara Saitta Bregendal og Eva Svavars Frandsen.

· Efter fusionen med Kasters er LEAD vokset med 64 pct. til en bruttoavance på 34 mio. kr., og er dermed rykket ind i den tunge ende af kommunikationsbranchen.