Et dansk bureau er valgt til at hjælpe vinduesvirksomheden Velux ud over stepperne på den digitale marketingfront i omkring 20 lande.

Opgaven omfatter fra kampagnestrategi og kommunikationskoncept til displayannoncering, search-rådgivning og udvikling af digitale universer og utilities - og valget er faldet på Magnetix.

De første fælles projekter sætter fokus på Velux’ store portefølje af accessories, som fx gardiner og persienner, og Lisbeth Collignon, som er Director, Marketing Communication i Velux, glæder sig til at lancere de første løsninger sammen med Magnetix:

- Både vores brand og vores produkter giver mulighed for markedsføring, der er relevant og vedkommende for kunderne, men vi har haft brug for hjælp til at gøre det nemmere og mere engagerende at involvere sig i vores univers. Det skal simpelthen både være nemmere at købe og nemmere at opleve. Magnetix er både stærke på de klassiske digitale marketingdiscipliner, der skaber trafik og konvertering, og på de mere oplevelsesbaserede, siger hun.

Strategic Marketing Planner Kenn Hoe Christensen supplerer:

- Vi drømmer om at skabe nogle spændende utilities, som bliver en naturlig og inspirerende del af brugerrejsen, og det forventer vi, at vores nye samarbejde vil sætte os i stand til.

Klar vision og fælles værdier

Hos Magnetix deler Client Service Director Jimmi Eriksen de høje forventninger til samarbejdet:

- Velux har jo en klar vision for hvor deres markedsføring skal hen, og den matcher godt med det, vi kan. Vi hylder fælles grundprincipper om at sætte brugeroplevelsen i centrum og skabe interaktioner, der i højere grad bliver opfattet som serviceforløb end som marketingpåvirkninger, og det giver et stort potentiale for at skabe spændende løsninger.

Samtidig påpeger Jimmi Eriksen, at der også værdimæssigt er grundlag for et godt samarbejde:

- Vi har et virkelig godt fælles grundlag, kan vi mærke. Velux’ kerneværdier om at skabe resultater som en fælles indsats bygget på engagement, gensidig respekt og løbende forbedring passer fuldstændig med vores principper for det stærke partnerskab, siger han og tilføjer:

- Vi mener jo tiden er løbet fra den gamle bureaumodel, hvor man kaster en briefing over hegnet til bureauet - som så kaster en løsning tilbage med en faktura på. Vi tror meget mere på fortløbende, fælles processer, og vi har allerede et godt samarbejde med Velux’ eget kreative team.

Velux Gruppen har i dag produktionsselskaber i 11 lande og salgsselskaber i 40. Gruppen beskæftiger i alt omkring 10.000 medarbejdere, heraf 2.600 i Danmark.