Når man som Republic of Fritz Hansen sælger lækre designermøbler i den dyre ende, skal der naturligvis være fuldstændig styr på design og funktionalitet digitalt.

Derfor er møbelproducenten, der står bag danske designklassikere som ”Ægget”, ”Svanen” og ”7’eren”, nu i luften med en digital løsning, hvor netop design og funktionalitet er i højsædet.

Bag står det globale, digitale bureau Valtech, der har trukket på masser erfaring fra andre danske luksusbrands såsom Royal Copenhagen og Normann Copenhagen i udviklingsfasen.

- Vores strategi er at styrke både vores globale og digitale forretning. Med løsningen fra Valtech gør vi begge dele, lyder det fra Rikke Smidth-Fibiger, Global Marketing Manager hos Republic of Fritz Hansen, i en pressemeddelelse.

Fritz Hansen har i 2016 åbnet fem nye Concept Stores i hhv. København, Tokyo, Milano, San Francisco og Seoul, og målet med såvel den globale som digitale satsning er både at brande og positionere designklassikerne, og det nye site skal drive trafik til butikkerne og støtte tilstedeværelsen i en digital kontekst.

Det er luksuriøst

Det primære formål har været at skabe et digitalt showroom, der matcher Republic of Fritz Hansens univers.

- Opgaven for os har først og fremmest været at skabe et eksklusivt design, der kan fungere globalt og på alle platforme. Dernæst har det været at sikre en fleksibel løsning, der gør det nemt at sprogversionere og udvide funktionalitet, som behovet opstår, siger Søren Thingholm Jensen, der er Business Director of Commerce & Retail hos Valtech.

Han mener, at brugerne på sitet nu får en næsten fysisk fornemmelse af de eksklusive designmøbler, mens opbygningen skal give de besøgende lyst til at gå på opdagelse.

Sitecore og uCommerce

Til løsningen for Republic of Fritz Hansen er valget af CMS-platform faldet på Sitecore, mens uCommerce-platformen håndterer e-handlen, efterhånden som online-shoppen bliver udbygget.

- Enhver virksomhed i denne globale verden er nødt til at have et digitalt ben. Det gælder også kendte og eksklusive luksusbrands. Her er opgaven primært at skabe den samme oplevelse online, som kunderne er vant til fra fysiske butikker, slutter Søren Thingholm Jensen fra Valtech.