Torsdag 17. april 2014

Søgefelt

Digitalt bureau vil spotte trends

12. dec 13 Digitalt Skrevet af Lars Hedegaard Pedersen
1

Det digitale bureau Mingler er luften med en ny Facebook-app, ”Whale”, der skal gøre virksomheder i stand til at følge med i, hvad der optager danskerne lige nu og spotte trends i markedet.

Der tegner sig i øjeblikket et billede af, at mere og mere viden baserer sig på real-time informationer, og med adgang til mere og mere data, er der strengt taget, kun én vej at gå.

Med den nye ”Whale”-tjeneste, får virksomhederne øjeblikkelig og præcis indsigt i de holdninger, sager og strømninger, som i skrivende stund præger det danske samfund.

Whale er således en app til Facebook, der pløjer sig gennem Facebooks store ocean af data, mens den suger alle aktive posts til sig. Men i modsætning andre tjenester, så overvåger Whale alle data fra et helt land. Whale indsamler, analyserer, filtrerer og sorterer alle relevante posts, så det bliver muligt at identificere, hvilke posts og hvilke sider på Facebook, hvor der er mest interaktivitet lige nu. 

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.