Torsdag 21. august 2014

Ny reklame-rekord i Super Bowl

09. jan 13 International Skrevet af Susanne Ingemann
2

Reklamepriserne ved årets finale i den professionelle amerikanske fodboldliga NFL – bedre kendt som Super Bowl – slår igen nye rekorder. Denne gang må man hoste op med omkring 20 millioner kroner for et spot på 30 sekunder.

I 2004 kostede et 30 sekunders reklamespot ved Super Bowl-finalen lige omkring 13 millioner kroner. I år er gennemsnitsprisen godt 20 millioner kroner. Kun lidt højere end sidste år, hvor prisen lå mellem 18 og 19 millioner – men dog højere.

Alligevel kan tv-stationen CBS, som sidder på senderettighederne til begivenheden i år, melde udsolgt af reklameplads.

- Med mindre der da lige skulle dukke fx et filmselskab op i sidste øjeblik, som har lyst til at smide en fem-seks millioner dollar. Så finder vi nok lidt plads, som CBS Corp.’s topchef, Leslie Moonves, udtrykker det over for New York Times.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.