Convenience-kæden 7-Eleven uddeler hvert år priser til de brands og leverandører, der har formået at nytænke deres produkter til kæden i løbet af det forgangne år – og nu er 2017-priserne uddelt.

Kæden havde udvalgt 14 nominerede, fordelt på fire kategorier - Årets Innovator, Årets Kampagne, Årets Indsats og Årets Produkt - og vinderne blev The Protein Kitchen, Juiceman, Tulip og Peter Larsen.

Et valg, der ifølge 7-Eleven afspejler, at der fortsat er efterspørgsel efter endnu flere sunde alternativer, men  at gamle convenience-klassikere også stadig vinder genklang blandt kunderne.

- Med kåringen hylder vi leverandører, og viser at en særlig indsats ikke går ubemærket hen. Samtidig ønsker vi at gøre det tydeligt for alle eksisterende og kommende leverandører, at vi altid er åbne for nye ideer, når de giver mening for vores øverste chef, nemlig kunderne, siger Jesper Østergaard, der er adm. direktør i 7-Eleven Danmark.

Ikke kun vitaminer

I to af kategorierne gjorde den omsiggribende sundhedstendens sig gældende.

Det blot tre år gamle brand The Protein Kitchen, der står for nyskabende produkter med højt proteinindhold og en effektiv markedsføring på sociale medier, løb med sejren i kategorien Årets Innovator.

Juiceman gjorde sig bemærket med både sunde produkter og en anderledes kampagne med den internationale model Andrew Cooper i hoverollen, og vandt derfor prisen som Årets Kampagne.

Men det var ikke vitaminer og sunde alternativer det hele, for en klassiker fra pølsevognen hitter stadig blandt danskerne på farten: Således blev Tulip da også kåret som vinder af Årets Indsats for at stille grill og pølsevogne til rådighed, så købmændene kunne møde kunderne ude foran butikkerne med en offensiv indsats for promovering af pølser i kioskerne.

I kategorien Årets Produkt, som købmændene står for, vandt kædens nye økologiske og fairtrade mærkede filterkaffe fra Peter Larsen prisen.