I januar indgik Audi Danmark en sponsoraftale med det danske eSport-team Astralis gennem  RFRSH Entertainment.

Siden er eSport om muligt blevet endnu mere populært både herhjemme og i udlandet.

Samtidig har Astralis – der er blandt verdens bedste Counter Strike-hold – leveret varen og vundet over fire mio. kr. i præmiepenge, haft over fem mio. seere til deres kampe samt været på farten for at spille i over 30 dage indtil videre i 2017.

- Audi har et stærkt digitalt fokus, og samtidig er eSport en utrolig spændende og hurtigt udviklende industri, hvor vi har mulighed for at komme i kontakt med et yngre publikum, der ligger uden for vores normale kernemålgruppe, forklarer Christian Weiglin Thorn, marketingchef for Audi Danmark.

Perfekt timing

Han mener også, at timingen har været perfekt, idet Audi for nylig lancerede en ny bilmodel, Audi Q2, med kampagnen #untaggable, der netop henvender sig til den yngre målgruppe.

- eSport er for os ligeledes #untaggable, og vi ser derfor et rigtig godt match mellem vores Q2 #untaggable kampagne og samarbejdet med Astralis. At Astralis intense og seriøse arbejde bærer frugt og hæder lige nu er en kæmpe bonus for samarbejdet, fortsætter Christian Weiglin Thorn.

Med mere end 350 mio. fans verden over er eSport den hurtigst voksende ”sport” på verdensplan,  og at eSport er stort og partnerskabet mellem Audi Danmark og Astralis interessant, vidner massiv medieomtale i over 30 lande om.

I luften med ny film

Audi Danmark har i øvrigt sammen med RFRSH Entertainment produceret en film, der yderligere understreger samarbejdet, men derudover også viser nogle af de seneste højdepunkter fra Astralis' præstationer samt lægger op til den fortsatte diskussion af, hvorvidt eSport er en sport eller leg, og hvorvidt deltagerne er seriøse atleter eller bare unge mennesker, der spiller computer.

Se med her: