Det danske designhus Georg Jensen lancerer i disse dage en ny global brand-kampagne med titlen ”You Can Never Be Too Much You”, med den danske Oscar-belønnede filminstruktør Susanne Bier i en af hovedpersonerne.

Dermed hopper Bier, lidt usædvanligt, om på den anden side af kameraet, hvor hun optræder sammen med fire andre kvinder, der ligesom hende har trodset konventionerne og er nået til tops i deres respektive brancher.

Det drejer sig om den norske verdensmester i boksning, Cecilie Brækhus, verdens bedste kvindelige køkkenchef, Dominique Crenn, den iranske motocrosskører, Behnaz Shafei, og den australske standup-komiker Sarah Kendall.

- Hos Georg Jensen har vi altid opfordret kvinder til at være sig selv og skabe deres egen succes – vores kampagne bygger videre på denne filosofi, og de medvirkende kvinder er personificering af den, siger Georg Jensens CEO Eva-Lotta Sjöstedt, der tidligere i 2016 selv blev udnævnt til adm. direktør for virksomheden - i øvrigt den første kvindelige af slagsen.

Og som Eva-Lotta Sjöstedt peger på, så har flere af kvinderne i kampagne-filmen ofte måttet kæmpe hårdt for succesen: Norske Cecilia Brækhus er blevet bedt om at træde til side og lade de mandlige boksere komme til, Behnaz Shafei fik i første omgang ikke lov til at køre motocross i Iran, udelukkende fordi hun er kvinde.

- Det at være modig, dristig og skubbe grænser repræsenterer hvem vi er hos Georg Jensen, og det er værdier, som er en fundamental del af vores brand, siger Eva-Lotta Sjöstedt.

Den nye kampagne, som for første gang samler Georg Jensens produktportefølje under én paraply, er udviklet i samarbejde med det svenske bureau Forsman & Bodenfors.

Filmen, som du kan se herunder, er instrueret af den danske filminstruktør Lærke Herthoni, og musikken er “Easy” af den svenske musiker Seinabo Sey. Kampagnens billeder er skudt af fotograf Elisabeth Toll.

Kampagnen lanceres globalt på Georg Jensens hovedmarkeder med hashtagget #IamNeverTooMuch.