Det er ikke en decideret eksplosion i antal indsendelser, de kan prale af ved Nordjyllands svar på Cannes Lions, men en stille og rolig vækst fra år til år.

Da prisfesten Årets Brøl blev lanceret i 2013 lagde man således ud med 150 indsendelser, men i dette års udgave er man meget tæt på at ramme de 170, og det vækker naturligt nok glæde hos sekretariatschef Anita Møller fra Erhverv Norddanmark, der arrangerer prisfesten.

Og det er ikke kun antallet af indsendelser, hun er tilfreds med:

- Igen i år er der flot spredning blandt reklame- og PR-bureauer, selvstændige kreative, producenter og annoncører. Rigtigt mange er med for fjerde gang, men vi kan også glæde os over, at der fortsat kommer nye til. Både virksomheder, der er etableret siden seneste konkurrencerunde, og nogle, der først nu har valgt at sende bidrag ind, lyder det fra sekretariatschefen.

Hun oplyser videre, at hovedvægten ikke overraskende ligger på indsendere fra Aalborg-området:

- Men det giver fortsat mening at tale om en nordjysk konkurrence, idet der også er deltagere fra eksempelvis Thisted, Rebild og Frederikshavn.

Ingen andenpladser

Konkurrencesekretariatet har efter gennemgang af de indsendte arbejder i øvrigt konstateret, at der er kritisk masse i samtlige kategorier, der i år er samlet under de tre temaer Kampagne & Film, Digitalt samt Design & Foto.

- Vanen tro er der stor forskel på mængden af bidrag i de enkelte kategorier - og i lighed med tidligere er der nogle stykker, der stikker særligt ud til den positive side. I år er det kategorierne Corporate Website, Reklamefotografi og Unikt Kampagneelement, der har tiltrukket flest bidrag. Om det så i den sidste ende er i alle kategorier, der skal uddeles priser, ja – det er jo alene op til juryen at afgøre, siger Anita Møller.

Vinderne - og det er i tråd med Årets Brøls tradition kun dem, der er fokus på - bliver offentliggjort i forbindelse med den afsluttende prisfest, der finder sted fredag den 11. november 2016 på Wonderland Spritten i Aalborg.

Årets Brøl arrangeres af Erhverv Norddanmark med støtte fra &Co, Clienti, Danske Bank, DiaPhoni, Ebbe Rubien & Partners, Jysk Analyse, Konxion, Lange PR, leogriffin.dk, Meat, Nordjyske Medier, Sphion, Wonderland Spritten, steen-bjerre.dk og TV2/Danmark.

Dette års jury ved Årets Brøl består af:

- Thomas Hoffmann, kreativ direktør og indehaver, &Co. - som har været juryformand ved Årets Brøl siden starten i 2013

- Niels Heilberg, senior creative, Hjaltelin Stahl - og formand for Creative Circle fra 2005 til 2015

- Trols Nørlem, director, Designit

- Kirsten Poulsen, direktør og indehaver, Firstmove

- Rasmus Dunvad, kreativ direktør, Marv - og med i juryen for første gang i år

- Anne Glad, forbrugerekspert, Envision - livsstilsekspert i DR-programmet Kender du typen? og medlem af bestyrelsen for Creative Circle fra 2001 til 2006 - og med i juryen for første gang i år.